Applying the marketing tools of the Mary´s Meals charity

Thesis title: Aplikace marketingových nástrojů charity Mary´s Meals
Author: Nejezchlebová, Sára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Soukal, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace české pobočky neziskové organizace Mary's Meals a zároveň vyhodnocením účinnosti vybraných marketingových nástrojů. Cílem práce je odpovědět na otázku, zda mohou být knihy a jejich příběhy „účinným” marketingovým nástrojem pro fundraising a na základě výsledků navrhnout společnosti komunikační strategii. Teoretická část se zabývá pojmy týkají se marketingu v neziskovém sektoru, dále tématy neziskového sektoru a sdílené ekonomiky. Praktická část obsahuje data, která byla získaná na základě provedených výzkumů a rozhovorů s vybranými respondenty. Data byla použita k vytvoření situační analýzy a SWOT analýza. Dále byla provedena analýza konkurence neziskového sektoru stejného oboru, vyjádřena pomocí sektorového šestiúhelníku. Na základě výsledků výzkumu a jednotlivých analýz byla data vyhodnocena a následně byla navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace organizace.
Keywords: knihobudka; marketingová analýza; marketingová komunikace; komunikační mix; nezisková organizace; sdílení knih; Mary's Meals
Thesis title: Applying the marketing tools of the Mary´s Meals charity
Author: Nejezchlebová, Sára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Soukal, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of the marketing communication of the Czech branch of the non-profit organization Mary's Meals and the evaluation of the effectiveness of selected marketing tools. The aim of the thesis is to answer the question whether books and their stories can be an "effective" marketing tool for fundraising and, based on the results, to propose a communication strategy for the company. The theoretical part deals with the concepts related to marketing in the non-profit sector, as well as the topics of the non-profit sector and the sharing economy. The practical part contains data that was collected on the basis of research and interviews with selected respondents. The data was used to create a situational analysis and a SWOT analysis. In addition, a competitive analysis of the non-profit sector of the same industry, expressed using the sectoral hexagon, was conducted. Based on the results of the research and the individual analyses, the data was evaluated and then recommendations were made to improve the marketing communications.
Keywords: book sharing; little free library; marketing analysis; marketing communication; non-profit organization; Mary's Meals; communication mix

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2023
Date of submission: 10. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85684/podrobnosti

Files for download

    Last update: