Marketing communication in the selected company during off-season

Thesis title: Marketingová komunikácia mimo turistickej sezóny vo vybranom podniku
Author: Kurincová, Thea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šodorová , Magdaléna
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou vo vybranom podniku so sídlom v Prahe, ktorý počas mimo turistickej sezóny čelí výkyvom návštevnosti. Cieľom práce je nájsť a následne nastaviť správnu marketingovú komunikáciu so zámerom navýšenia návštevnosti zákazníkov aj mimo turistickej sezóny. V teoretickej časti sú vysvetlené pojmy, ktoré úzko súvisia s danou problematikou a sumarizujú doterajšie poznatky. Nadväzujú aj na následnú praktickú časť práce. V tej sa porovnávali sekundárne dáta o návštevnosti podniku, ktoré sa doplnili marketingovým výskumom. Prínosom práce bude návrh efektívnej marketingovej komunikácie vhodnej počas mimo turistickej sezóny na zvýšenie návštevnosti.
Keywords: marketingová komunikácia ; cieľová skupina; marketing; sociálne média
Thesis title: Marketing communication in the selected company during off-season
Author: Kurincová, Thea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šodorová , Magdaléna
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with marketing communication in a selected company based in Prague, which faces fluctuations in visitors during the off-season. The goal of the work is to find and then set up the right marketing communication with the intention of increasing customer visit rate even outside the tourist season. The theoretical part explains terms that are closely related to the given issue and summarizes the knowledge so far. They also follow up on the subsequent practical part of the work. In it, we compared secondary data on the company's visitors, which we supplemented with marketing research. The benefit of the work will be the proposal of effective marketing communication suitable during the off-season to increase visit rate.
Keywords: target group; social media; marketing; marketing communication
Thesis title: Marketingová komunikace mimo turistické sezóny ve vybraném podniku
Author: Kurincová, Thea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Šodorová , Magdaléna
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací ve vybraném podniku se sídlem v Praze, který mimo turistickou sezónu čelí výkyvům návštěvnosti. Cílem práce je najít a následně nastavit správnou marketingovou komunikaci se záměrem navýšení návštěvnosti zákazníků i mimo turistickou sezónu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které úzce souvisí s danou problematikou a sumarizují dosavadní poznatky. Navazují i na následnou praktickou část práce. V té se porovnávala sekundárne data o návštěvnosti podniku, která se doplnila marketingovým výzkumem. Přínosem práce bude návrh efektivní marketingové komunikace vhodné mimo turistickou sezónu pro zvýšení návštěvnosti.
Keywords: marketingová komunikace; cílová skupina; sociální média; marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 12. 2023
Date of submission: 11. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86980/podrobnosti

Files for download

    Last update: