Essential attributes of internal communication in the selected company

Thesis title: Podstatné atributy interní komunikace ve vybrané společnosti
Author: Petrovičová, Natalie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říhová, Gabriela
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou podstatných atributů interní komunikace ve vybrané malé společnosti XY. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, které se zabývají problematikou efektivní interní komunikace. První část je teoretická a tvoří základ pro následný výzkum. Jsou v ní obsaženy veškeré podstatné atributy přispívající efektivní komunikaci v dané společnosti XY. Část druhá, tedy praktická, je již výzkumnou částí analyzující momentální stav komunikace ve společnosti XY a hledající možná řešení pro její zefektivnění. Je tvořena dotazníkovým šetřením a na něj navazujícími rozhovory, na jejichž základě je autorkou vytvořena doporučená strategie interní komunikace.
Keywords: onboarding; školení a vzdělávání zaměstnanců; interní komunikace; trendy v interní komunikaci; komunikace
Thesis title: Essential attributes of internal communication in the selected company
Author: Petrovičová, Natalie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říhová, Gabriela
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of essential attributes of internal communication in a selected small company XY. The thesis is divided into two main parts, which deal with the issue of effective internal communication. The first part is theoretical and forms the basis for the subsequent research. It contains all the essential attributes contributing to effective communication in the given company XY. The second part, i.e. the practical part, is already a research part analyzing the current state of communication in company XY and looking for possible solutions to make it more effective. It consists of a questionnaire survey and follow-up interviews, on the basis of which the author develops a recommended internal communication strategy.
Keywords: communication; internal communication; onboarding; learning and development; trends in internal communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2023
Date of submission: 12. 5. 2024
Date of defense: 3. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85579/podrobnosti

Files for download

    Last update: