Marketing of selected non-profit organization

Thesis title: Marketing vybrané neziskové organizace
Author: Brustmannová, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit stav marketingu v neziskové organizaci Voříškov z.s. s důrazem na online komunikaci pomocí sociálních sítí a na základě získaných dat následně navrhnout kroky ke zlepšení. V teoretické části jsou definovány pojmy jako neziskový sektor a nezisková organizace, dále je rozebrán marketing neziskových organizací a online marketing se zaměřením na sociální sítě. V praktické části je představeno chování lidí, co se týká domácích mazlíčků a dárcovství, dále je popsána nezisková organizace Voříškov z.s. Marketing pomocí sociálních sítí je rozebrán na základě dotazníkového šetření, analýzy sociálních sítí a rozhovorů s vedením organizace. Díky výzkumu bylo zjištěno, že povědomí mezi lidmi o neziskové organizaci Voříškov z.s. je malé a počet sledujících na sociálních sítích je rovněž nízký. Pomocí vybraných metod a analýz byly vypracovány návrhy a doporučení. Hlavním doporučením je zaměstnat odborníka, který by spravoval sociální sítě.
Keywords: sociální sítě; nezisková organizace; Voříškov; marketingová komunikace; online marketing
Thesis title: Marketing of selected non-profit organization
Author: Brustmannová, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the state of marketing in the non-profit organization Voříškov z.s. with an emphasis on online communication using social networks and, based on obtained data, to propose steps for improvement. The theoretical part discusses topics such as the non-profit sector, non-profit organizations, marketing of non-profit organizations, and online marketing with a focus on social networks. The practical part presents the behavior of people regarding pets and donations. The non-profit organization Voříškov z.s. is also introduced. Marketing using social networks is discussed based on a questionnaire, social network analysis, and interviews with the organization’s management. It was found that the awareness among people about the non-profit organization Voříškov z.s. is low, as well as the number of followers on social networks. Suggested recommendations are based on selected methods and analyses. The main recommendation is to employ an expert to manage the social networks.
Keywords: online marketing; non-profit organization; Voříškov; marketing communication; social networks

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 7. 2023
Date of submission: 12. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85031/podrobnosti

Files for download

    Last update: