Marketing mix and it’s analysis for e-shop VYLADĚNÁ ByJara

Thesis title: Marketingový mix a jeho analýza e-shopu VYLADĚNÁ By JARA
Author: Řeřicha, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce bylo provedení analýzy marketingového mixu e-shopu VYLADĚNÁ ByJara. Majitelé e-shopu by rádi dosáhli „zelených“ čísel u svého e-shopu. E-shop je v současnosti nutné dotovat. Analýza marketingového mixu měla za cíl nalézt slabiny podniku v tomto mixu, které mohou být spojené se zpomalením růstu e-shopu. Hlavní zdroj práce tvořily polostrukturované rozhovory s majiteli e-shopu, které následně byly podpořeny také daty sekundárními, či vlastním „šetřením“. Jako první analýza byla provedena analýza PESTEL, zaměřená na makrookolí podniku. Pro analýzu mikrookolí podniku byl použit Porterův model 5 sil. Po analýze okolí podniku byl v práci analyzován samotný marketingový mix e-shopu. Část marketingového mixu byla následně porovnána s konkurencí v podobě mapy konkurenčních skupin a následné analýze z mapy blízkých konkurentů. Nalezená data pak byla zdrojem pro SWOT analýzu, kde byly porovnávány silné a slabé stránky s příležitostmi a hrozbami. Na základě zjištění z analýz, byla na závěr práce stanovena doporučení.
Keywords: PESTEL analýza; E-shop; Marketingový mix; SWOT analýza; E-commerce; Porterův model 5 sil
Thesis title: Marketing mix and it’s analysis for e-shop VYLADĚNÁ ByJara
Author: Řeřicha, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The work aimed to analyze the marketing mix of the Vlyděná ByJara e-shop. E-shop owners would like to achieve "green" numbers for their e-shop. The e-shop currently needs to be subsidized. The marketing mix analysis aimed to find the company's weaknesses in this mix, which may be associated with the slowdown in the growth of the e-shop. The main source of the work was semi-structured interviews with e-shop owners, which were subsequently also supported by secondary data or their own "investigation." As the first analysis, a PESTEL analysis was performed, focused on the macro environment of the company. Porter's 5 forces model was used to analyze the company's microenvironment. After analyzing the company's surroundings, the marketing mix of the e-shop itself was analyzed in the thesis. Part of the marketing mix was then compared with the competition in the form of a map of competitive groups and subsequent analysis from the map of close competitors. The data found was then the source for a SWOT analysis, where strengths and weaknesses were compared with opportunities and threats. Based on the findings from the analyses, recommendations were made at the end of the work
Keywords: Marketing mix; E-commerce; PESTEL analysis; Porter’s 5 forces analysis; SWOT analysis; E-shop

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2023
Date of submission: 13. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85796/podrobnosti

Files for download

    Last update: