Strategic analysis of Hyundai Motor Czech s.r.o

Thesis title: Strategická analýza Hyundai Motor Czech s.r.o
Author: Brabec, Michael
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bruder Badie, Natálie
Opponents: Tyll, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na provedení strategické analýzy společnosti Hyundai Motor Czech, předního prodejce vozů korejské značky Hyundai na českém trhu s automobily. Cílem práce je identifikovat silné a slabé stránky společnosti, analyzovat externí prostředí a navrhnout strategická doporučení pro její budoucí rozvoj. Práce používá známé metody a nástroje strategické analýzy, které jsou dopodrobna rozebrány v teoretické části s pohledy předních odborníků v oboru, a pak následně v teoretické části aplikovány na problematiku zkoumané firmy. Výsledky této analýzy mohou poskytnout užitečné poznatky pro strategické rozhodování nejen pro společnost Hyundai Motor Czech, ale i pro další aktéry na českém trhu s automobily.
Keywords: SWOT analýza; Strategická analýza; PESTLE analýza
Thesis title: Strategic analysis of Hyundai Motor Czech s.r.o
Author: Brabec, Michael
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruder Badie, Natálie
Opponents: Tyll, Ladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on conducting a strategic analysis of Hyundai Motor Czech, a leading dealer of Korean brand Hyundai cars in the Czech automobile market. The aim of the thesis is to identify the company's strengths and weaknesses, analyze the external environment, and propose strategic recommendations for its future development. The thesis utilizes well-known methods and tools of strategic analysis, which are thoroughly discussed in the theoretical part with insights from leading experts in the field, and then subsequently applied to the issues of the examined company in the practical part. The results of this analysis can provide useful insights for strategic decision-making not only for Hyundai Motor Czech but also for other stakeholders in the Czech automobile market.
Keywords: PESTLE analysis; SWOT analysis; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2024
Date of submission: 14. 5. 2024
Date of defense: 12. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87307/podrobnosti

Files for download

    Last update: