Marketing plan of a company focused on production of insect-based food

Thesis title: Marketingový plán společnosti zaměřené na produkci potravin z hmyzu
Author: Orel, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá nově vznikající projekt specializovaný na produkci potravin z hmyzu. Analyzuje důvody založení a fungování podniků tohoto typu a navrhuje strategie pro úspěšnou propagaci takových produktů na českém trhu. Práce detailně popisuje teoretický rámec týkající se konzumace hmyzu, včetně vlivu na životní prostředí či legislativních omezení. Kvantitativní výzkum následně analyzuje vnímání konzumace hmyzu spotřebiteli v České republice. Výsledky jsou aplikovány na sestavení komplexního marketingového plánu, který navrhuje takový způsob komunikace produktů projektu, aby byly bořeny vnímané překážky v entomofagii. Implementace plánu a spuštění marketingových aktivit jsou klíčovými kroky k ověření poptávky a potenciálu projektu. Tímto přispívá práce nejen k pochopení vnímání konzumace hmyzu v České republice, ale také k budoucímu rozvoji inovativních projektů v potravinářském odvětví.
Keywords: Hmyz; konzumace; marketingový plán; vnímání spotřebiteli; propagace
Thesis title: Marketing plan of a company focused on production of insect-based food
Author: Orel, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis explores a newly emerging project specialized in the production of insect-based food. It examines the reasons for the establishment and operation of businesses in this field and proposes strategies for successful promotion of such products in the Czech market. The thesis provides a detailed description of the theoretical framework concerning insect consumption, including its environmental impact and legislative constraints. Subsequent quantitative research analyzes consumers' perception of insect consumption in the Czech Republic. The findings are applied to the development of a comprehensive marketing plan, which suggests communication strategies to overcome perceived barriers to entomophagy. The implementation of the plan and the launch of marketing activities are crucial steps in assessing the demand and potential of the project. Thus, this thesis contributes not only to understanding insect consumption in the Czech Republic but also to the future development of innovative projects in the food industry.
Keywords: marketing plan; consumer perception; Insect; consumption; promotion

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 1. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86991/podrobnosti

Files for download

    Last update: