The application of a subscription-based business model in the food and beverage industry

Thesis title: The application of a subscription-based business model in the food and beverage industry
Author: Al Masani, Aiman
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hudík, Marek
Opponents: Ligocká, Marie
Thesis language: English
Abstract:
The viability of subscription-based business models in the café sector is capturing customers' attention on the world stage. This thesis analyzes the suitability and pricing strategies for an established café business, Miners Café. The research reveals various forms of subscription models, such as membership and recurring subscriptions, and their implementation to enhance customer loyalty and revenue stability. Through empirical analysis, we discover customers' preferences towards different subscription models and their price sensitivity. Statistical methods like cluster analysis and Van Westendorp´s Price Sensitivity Meter are used to interpret the collected data. The findings aim to guide Managers of Miners Café in applying a subscription-based model into their Café branches.
Keywords: Subscription models; Pricing strategy; Van Westendorp´s Price Sensitivity Meter
Thesis title: Aplikace obchodního modelu založeného na předplatném v potravinářském a nápojovém průmyslu
Author: Al Masani, Aiman
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hudík, Marek
Opponents: Ligocká, Marie
Thesis language: English
Abstract:
Životaschopnost obchodních modelů založených na předplatném v kavárenském sektoru si získává čím dál více pozornosti zákazníků na světové scéně. Tato diplomová práce analyzuje vhodnost a cenové strategie pro zavedenou kavárnu Miners Café. Výzkum odhaluje různé formy předplatitelských modelů, jako je členství a opakovaná předplatná, a jejich implementaci v kavárenském sektoru, konkrétně v Miners Café. Prostřednictvím empirické analýzy zjišťujeme preference zákazníků vůči různým předplatitelským modelům a jejich cenovou citlivost. Ke zpracování sesbíraných dat jsou použity statistické metody jako je shluková analýza a Van Westendorpův cenový metr. Zjištění mají za cíl pomoci manažerům Miners Café při aplikaci modelu založeného na předplatném do jejich kavárenských poboček.
Keywords: Předplatitelské modely; Van Westendorpův cenový metr; Cenová strategie

Information about study

Study programme: International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2023
Date of submission: 14. 5. 2024
Date of defense: 18. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86740/podrobnosti

Files for download

    Last update: