Esport as a means of marketing communication

Thesis title: Esport jako prostředek marketingové komunikace
Author: Šafránek, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce na téma "Esport jako prostředek marketingové komunikace" se zaměřuje na objasnění a zhodnocení fenoménu esportu a jeho využití v rámci marketingových aktivit firem. Cílem práce je zhodnotit jak, a zda vůbec, firmy využívají esport v rámci svých marketingových aktivit a na základě provedených analýz a zjištění navrhnout doporučení pro jeho efektivnější využití. Práce zahrnuje analýzu vnímání esportu a jeho vlivu na marketingovou komunikaci mezi spotřebiteli a veřejností, včetně konkrétního příkladu reklamy. Důležitými otázkami, kterým se práce věnuje, jsou současný stav esportu, jeho perspektivy do budoucna, potenciál v marketingové komunikaci, výhody a nevýhody jeho využití, situace esportu v České republice a příklady úspěšného využití esportu ve světě a jeho aplikaci.
Keywords: počítačové hry; gaming; sponzoring; branding; esport
Thesis title: Esport as a means of marketing communication
Author: Šafránek, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis on "Esport as a means of marketing communication" focuses on the clarification and evaluation of the phenomenon of esport and its use in the marketing activities of companies. The aim of the thesis is to evaluate how, and if at all, companies use esport in their marketing activities and based on the analyses and findings, to propose recommendations for its more effective use. The thesis includes an analysis of the perception of esports and its impact on marketing communication between consumers and the public, including a specific example of advertising. Important issues addressed in the thesis are the current state of esport, its future prospects, its potential in marketing communication, advantages and disadvantages of its use, the situation of esport in the Czech Republic and examples of successful esport use in the world and its application.
Keywords: gaming; branding; esport; computer games; sponzoring

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2023
Date of submission: 14. 5. 2024
Date of defense: 29. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86686/podrobnosti

Files for download

    Last update: