Esport as a means of marketing communication
Thesis title: | Esport jako prostředek marketingové komunikace |
---|---|
Author: | Šafránek, Štěpán |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Zamazalová, Marcela |
Opponents: | Vávra, Oldřich |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Práce na téma "Esport jako prostředek marketingové komunikace" se zaměřuje na objasnění a zhodnocení fenoménu esportu a jeho využití v rámci marketingových aktivit firem. Cílem práce je zhodnotit jak, a zda vůbec, firmy využívají esport v rámci svých marketingových aktivit a na základě provedených analýz a zjištění navrhnout doporučení pro jeho efektivnější využití. Práce zahrnuje analýzu vnímání esportu a jeho vlivu na marketingovou komunikaci mezi spotřebiteli a veřejností, včetně konkrétního příkladu reklamy. Důležitými otázkami, kterým se práce věnuje, jsou současný stav esportu, jeho perspektivy do budoucna, potenciál v marketingové komunikaci, výhody a nevýhody jeho využití, situace esportu v České republice a příklady úspěšného využití esportu ve světě a jeho aplikaci. |
Keywords: | počítačové hry; gaming; sponzoring; branding; esport |
Thesis title: | Esport as a means of marketing communication |
---|---|
Author: | Šafránek, Štěpán |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Zamazalová, Marcela |
Opponents: | Vávra, Oldřich |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis on "Esport as a means of marketing communication" focuses on the clarification and evaluation of the phenomenon of esport and its use in the marketing activities of companies. The aim of the thesis is to evaluate how, and if at all, companies use esport in their marketing activities and based on the analyses and findings, to propose recommendations for its more effective use. The thesis includes an analysis of the perception of esports and its impact on marketing communication between consumers and the public, including a specific example of advertising. Important issues addressed in the thesis are the current state of esport, its future prospects, its potential in marketing communication, advantages and disadvantages of its use, the situation of esport in the Czech Republic and examples of successful esport use in the world and its application. |
Keywords: | gaming; branding; esport; computer games; sponzoring |
Information about study
Study programme: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 27. 11. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 14. 5. 2024 |
Date of defense: | 29. 5. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/86686/podrobnosti |