Interaction between online and offline marketing in Omnichannel strategies

Thesis title: Interakce mezi online a offline marketingem v Omnichannel strategiích
Author: Phamová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání dynamického propojení online a offline marketingu v rámci omnichannel strategií. Cílem je analyzovat mediální konzumaci a na základě těchto analýz hodnotit účinnost oslovení cílové skupiny vybraných společností. Součástí práce je také porovnání marketingových kampaní, které implementují omnichannel strategii, a formulování doporučení pro zlepšení marketingové komunikace na základě zjištěných dat. Práce se zaměří na osvědčené principy úspěšných marketingových strategií, propojujících online a offline svět, aby poskytla praktická doporučení pro marketéry. Cílem je ukázat, jak efektivně integrovat digitální technologie do marketingových aktivit a lépe reagovat na měnící se potřeby spotřebitelů v digitálně propojené společnosti.
Keywords: Online marketing; Offline marketing; omnichannel stragie; integrace; marketingové kanály; spotřební chování; strategie
Thesis title: Interaction between online and offline marketing in Omnichannel strategies
Author: Phamová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on exploring the dynamic interplay between online and offline marketing within omnichannel strategies. The aim is to analyse media consumption and, based on these analyses, to evaluate the effectiveness of reaching the target group of selected companies. The thesis also includes a comparison of marketing campaigns that implement an omnichannel strategy and the formulation of recommendations for improving marketing communications based on the data. The thesis will focus on the proven principles of successful marketing strategies linking the online and offline worlds to provide practical recommendations for marketers. The goal is to show how to effectively integrate digital technologies into marketing activities and better respond to the changing needs of consumers in a digitally connected society.
Keywords: Marketing channels; Offline marketing; Strategy; Omnichannel strategy; Online marketing; Integration; Consumer behaviour

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2023
Date of submission: 14. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86679/podrobnosti

Files for download

    Last update: