Diversity Management in the Primary School
Thesis title: | Diverzity management na základní škole |
---|---|
Author: | Vávrová, Klára |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Králová, Tereza |
Opponents: | Motlová, Veronika |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá tématem řízení věkové diverzity na vybrané základní škole. Cílem práce je identifikovat názory pedagogických zaměstnanců a vedení vybrané základní školy týkající se věkové rozmanitosti pracovního kolektivu a způsobu, jakým je věková diverzita na této škole řízena. Teoretická část představuje klíčové pojmy z oblasti diverzity a dále se věnuje již konkrétní věkové dimenzi diverzity. K dosažení cíle byly použity metody sběru dat, jako je dotazníkové šetření a kvalitativní polostrukturované rozhovory. Výsledky šetření ukázaly, že ačkoliv pracovní kolektiv není příliš věkově rozmanitý, panuje na pracovišti dobrá atmosféra a zaměstnanci mezi sebou efektivně spolupracují. Dále byly identifikovány klíčové oblasti, které si vyžadovaly bližší rozpracování a objasnění. Jedná se o rozdíly ve stylu výuky různých věkových skupin, názorové střety, mezigenerační vzdělávání, komunikaci a vztahy, měření věkové diverzity a věkovou rovnost na pracovišti. Na základě zjištění práce byla navržena doporučení pro efektivní řízení věkové diverzity na vybrané základní škole. |
Keywords: | diverzity management; věková diverzita; rovné příležitosti; age management; věková skupina |
Thesis title: | Diversity Management in the Primary School |
---|---|
Author: | Vávrová, Klára |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Králová, Tereza |
Opponents: | Motlová, Veronika |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The bachelor thesis deals with the topic of age diversity management in a chosen primary school. The thesis aims to identify the views of the teaching staff and management of the chosen primary school regarding the age diversity of the workforce and how age diversity is managed in this school. The theoretical part introduces critical concepts in the field of diversity and then looks at the specific age dimension of diversity. Data collection methods such as a questionnaire survey and qualitative semi-structured interviews were used to achieve the objective. The survey results showed that, although the work team is not very agediverse, there is a good atmosphere in the workplace, and employees cooperate effectively with each other. Furthermore, key areas that required further elaboration and clarification were identified. These include differences in teaching styles among different age groups, conflicts of opinion, intergenerational learning, communication and relationships, measuring age diversity, and age equality in the workplace. Based on the paper's findings, recommendations were proposed for effective age diversity management in the selected primary school. |
Keywords: | diversity management; age diversity; age management; equal opportunities; age group |
Information about study
Study programme: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Managerial Psychology and Sociology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 31. 10. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 14. 5. 2024 |
Date of defense: | 11. 6. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/86339/podrobnosti |