Online marketing strategy of Rimex Interier

Thesis title: Online marketingová strategie společnosti Rimex Interier
Author: Minarský, Filip
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a optimalizaci online marketingových aktivit společnosti Rimex Interier. Cílem této práce je navrhnout online marketingovou strategii a sadu konkrétních doporučení pro zlepšení výkonnosti v online marketingovém prostředí této firmy, která budou navazovat na analýzu stávajících online marketingových aktivit společnosti a hlavních konkurentů. Práce kombinuje teoretický přehled základních pojmových a konceptuálních základů online marketingu s praktickou částí, kde jsou pro Rimex Interier a hlavní konkurenty analyzovány webové stránky z UX/UI hlediska, výkonnost PPC reklamy a aktivita na sociálních sítích. Výsledky práce poskytují společnosti Rimex Interier konkrétní směřování pro posílení její online přítomnosti a efektivní komunikaci se zákazníky v konkurenčním digitálním prostředí.
Keywords: STDC; Rimex Interier; Online marketing
Thesis title: Online marketing strategy of Rimex Interier
Author: Minarský, Filip
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Bartoš, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the analysis and optimization of online marketing activities of Rimex Interier. The aim of this thesis is to propose an online marketing strategy and a set of specific recommendations for improving the performance in the online marketing environment of this company, which will be based on the analysis of the company's existing online marketing activities and those of its main competitors. The thesis combines a theoretical overview of the basic conceptual and conceptual foundations of online marketing with a practical part where the website from a UX/UI perspective, PPC advertising performance and social media activity are analysed for Rimex Interier and its main competitors. The results of the work provide Rimex Interier with concrete directions to strengthen its online presence and communicate effectively with customers in a competitive digital environment.
Keywords: Rimex Interier; STDC; Online marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2023
Date of submission: 14. 5. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86090/podrobnosti

Files for download

    Last update: