Proposal for the marketing strategy of a new business

Thesis title: Návrh marketingové strategie nového podniku
Author: Kosík, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na základě získaných dat a jejich následné analýzy navrh-nout marketingovou strategii pro nově vzniklou marketingovou agenturu. Vzhledem k hlavní činnosti podniku se práce zaměřuje na digitální marketing. Hlavním přínosem této práce je vymezení prvních marketingových kroků podniku. Tímto způsobem budou mít vlastníci podniku jasný směr, jak efektivně oslovit a zís-kat první klienty, a tím také první tržby. Velkým přínosem práce je také obsah star-tovních marketingových kampaní včetně grafického zpracování. Výzkum prováděný k této práci je kvantitativní v podobě dotazníkového šetření. Dotazník je zaměřený na firmy a podnikatele využívající nebo uvažující o využití marketingových agentur. Získaná data pomohla identifikovat klíčové oblasti pro na-vrhovanou marketingovou strategii.
Keywords: marketingová strategie; digitální marketing; reklama; online marketing
Thesis title: Proposal for the marketing strategy of a new business
Author: Kosík, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to propose a marketing strategy for a newly esta-blished marketing agency based on acquired data and subsequent analysis. Given the main activity of the company, the thesis focuses on digital marketing. The main contribution of this work lies in defining the initial marketing steps for the company. This way, the owners of the business will have a clear direction on how to effectively reach and acquire first clients, and thus, generate initial revenues. Another significant contribution of the work is the content of the initial marketing campaigns, including graphic design. The research conducted for this thesis is quantitative in the form of a questionnaire survey. The questionnaire is aimed at companies and entrepreneurs using or consi-dering the use of marketing agencies. The obtained data helped identify key areas for the proposed marketing strategy.
Keywords: marketing strategy; digital marketing; online marketing; advertising

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88445/podrobnosti

Files for download

    Last update: