Perception of loyalty shopping apps in Gen Z

Thesis title: Vnímání nákupních aplikací maloobchodních řetězců Generací Z
Author: Pospíšilová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je pomocí kvalitativních metod odhalit, jaké je vnímání vybraných nákupních aplikací maloobchodních řetězců a jejich funkcionalit mezi generací Z v České republice. Teoretická část se zaměřuje na věrnost spotřebitele, věrnostní programy i aplikace a definování generace Z. V praktické části byly představeny zkoumané nákupní aplikace významných maloobchodních řetězců v České republice, jejich dostupné funkce a nabízené benefity. Dále byla využitím metody tematické analýzy identifikována klíčová témata, která respondenti vnímají jako rozhodující v souvislosti s využitím věrnostních aplikací. Na základě zjištěných poznatků z provedeného výzkumu byla formulována doporučení pro maloobchodní řetězce zaměřená na zvýšení uživatelské spokojenosti při využití nákupních aplikací.
Keywords: generace Z; nákupní aplikace; věrnostní program
Thesis title: Perception of loyalty shopping apps in Gen Z
Author: Pospíšilová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to use qualitative methods to reveal the perception of selected shopping applications of retail chains and their functionalities among Generation Z in the Czech Republic. The theoretical part focuses on consumer loyalty, loyalty programs and apps and defining Generation Z. The practical part presents the researched mobile applications of major retail chains in the Czech Republic, their available functionalities and offered benefits. Furthermore, the key themes perceived by the respondents as crucial in relation to the use of loyalty applications were identified using the thematic analysis method. Based on the findings of the research, recommendations were formulated for retail chains aimed at enhancing the user satisfaction when using shopping apps.
Keywords: loyalty program; Gen Z; shopping app

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88127/podrobnosti

Files for download

    Last update: