Czech Centres – social media as part of the presentation Czech culture abroad

Thesis title: Česká centra – sociální sítě jako součást prezentace české kultury v zahraničí
Author: Najmanová, Amálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Přibylová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem sociálních sítí v rámci propagace Českých center. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura a kulturní diplomacie, věnuje se tématu prezentace české kultury v zahraničí, Českým centrům, marketingu, online marketingu a sociálním sítím jakožto marketingovému nástroji. Praktická část se zaměřuje na 7 vybraných zahraničních poboček Českých center, konkrétně na ČC Sofie, Londýn, Vídeň, New York, Soul, Tbilisi a Káhira. Na základě poskytnutého přístupu je provedena analýza interních přehledů sociální sítě Facebook a Instagram za období leden–březen 2024. Druhá část praktické části je věnována rozhovorům se zástupci vybraných poboček, jejichž obsahem jsou otázky týkající se správy a přístupu k sociálním sítím. Cílem této práce je na základě získaného teoretického podkladu, provedené analýzy a rozhovorů navrhnout doporučení pro Česká centra, jež by mohla vést ke zvýšení efektivity sociálních sítí a tím i k podpoře samotného poslání Českých center – prezentace české kultury a posilování dobrého jména Česka ve světě.
Keywords: Česká centra; kulturní diplomacie; marketing; strategie; sociální sítě
Thesis title: Czech Centres – social media as part of the presentation Czech culture abroad
Author: Najmanová, Amálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Přibylová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the topic of social media in the promotion of Czech Centres. The theoretical part describes concepts such as culture and cultural diplomacy, the topic of presentation of Czech culture abroad, Czech Centres, marketing, online marketing and social media as a marketing tool. The practical part focuses on 7 selected foreign branches of the Czech Centres, namely the Czech Centre Sofia, London, Vienna, New York, Seoul, Tbilisi and Cairo. Based on the provided access to social media of selected branches, an analysis of Facebook and Instagram insights for the period January–March 2024 is performed. The second part of the practical part is devoted to interviews with representatives of the selected branches, the content of which includes questions related to the management and approach to social media. Based on the theoretical background, the analysis and the interviews, the aim of this thesis is to propose recommendations for the Czech Centres that could lead to an increase in the effectiveness of social media and thus support the very mission of the Czech Centres – the presentation of Czech culture and strengthening the good name of Czechia in the world.
Keywords: Czech Centres; strategy; cultural diplomacy; marketing; social media

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/88093/podrobnosti

Files for download

    Last update: