Proposal for optimizing marketing communication of the Prague Culinary Institute

Thesis title: Návrh optimalizace marketingové komunikace Pražského kulinářského institutu
Author: Kapsa, Matyáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na základě analýzy trhu škol vaření v Praze a průzkumu stávajících a potenciálních zákazníků navrhnout budoucí směřování marketingové komunikační strategie Pražského kulinářského institutu. V teoreticko-metodologické části autor prezentuje rešerši odborné literatury týkající se marketingové komunikace a využitých metod v kontextu posuzované společnosti. Praktická část obsahuje analýzu stávajícího marketingového mixu a identifikaci hlavních konkurenčních subjektů. V primárním výzkumu byla formou dotazníkového šetření (n = 388) odhalena řada potenciálních marketingových příležitostí. Na základě veškerých získaných dat byly autorem navrženy konkrétní změny v online marketingové činnosti společnosti.
Keywords: analýza trhu; marketingová komunikace; propagace; digitální marketing
Thesis title: Proposal for optimizing marketing communication of the Prague Culinary Institute
Author: Kapsa, Matyáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis aims to propose a future direction for online marketing and communication activities of the Prague Culinary Institute. To achieve this goal, multiple methods and tools are employed. The theoretical part introduces the topic of marketing communication in the form of a literature review and discusses methods used in the subsequent practical part of the thesis. Current marketing mix and its shortcomings are also debated. Using market research techniques and an online customer survey questionnaire (n = 388), the author uncovers numerous potential marketing opportunities for Prague Culinary Institute and identifies its biggest competitors. Based on all obtained data, specific changes in online marketing activities of the company are proposed.
Keywords: digital marketing; market analysis; marketing communication; promotion

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87795/podrobnosti

Files for download

    Last update: