Marketing communications and visual presentation - Lustr festival

Thesis title: Marketingové komunikace a vizuální prezentace - festival Lustr
Author: Růžičková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce komplexně analyzuje komunikační mix a celkovou prezentaci festivalu Lustr, jehož zaměření spočívá v oblasti ilustrace a komiksu. Cílem práce je identifikovat nedostatky v existujícím komunikačním mixu a lépe identifikovat cílovou skupinu návštěvníků. Teoretická část se zabývá marketingem v kultuře, segmentací publika, marketingovým mixem a marketingovým komunikačním mixem, následovanou vizuální identitou, která představuje nedílnou součást marketingové komunikace. Praktická část práce se zaměřuje na prezentaci a analýzu konkrétní marketingového a komunikačního mixu festivalu Lustr. Tato část je opírána o kvantitativní výzkum, jenž systematizuje motivace a účast návštěvníků festivalu. Hlavním cílem práce je analyzovat a zhodnotit stávající komunikační kanály a také navrhnout doporučení a identifikovat optimální cílovou skupinu pro festival Lustr.
Keywords: festival Lustr; marketingová komunikace; segmentace publika; vizuální komunikace; marketingový mix
Thesis title: Marketing communications and visual presentation - Lustr festival
Author: Růžičková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Kubaš, Mario
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis comprehensively analyses the communication mix and the overall presentation of the Lustr festival, which focuses on illustration and comics. The goal of the thesis is to identify the gaps in the existing communication mix and to better identify the target group of visitors. The theoretical part deals with marketing in culture, audience segmentation, marketing mix and marketing communication mix, followed by visual identity, which is an integral part of marketing communication. The practical part of the thesis focuses on the presentation and analysis of the specific marketing and communication mix of the Lustr festival. This part is based on quantitative research that systematizes the motivations and participation of festival visitors. The main objective of the thesis is to analyze and evaluate the existing communication channels and also to propose recommendations and identify the optimal target audience for the Lustr festival.
Keywords: Lustr festival; audience segmentation; visual communication; marketing communication; marketing mix

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 1. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87692/podrobnosti

Files for download

    Last update: