Brand Setup for a Start-up Business

Thesis title: Nastavení značky začínajícího podniku
Author: Boháč, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu nastavení značky začínajícího podniku v oboru placeného finančního poradenství. Práce je členěna na 3 části, kterými jsou teoretická část, metodologie a část praktická. V teoretické části jsou definovány základní koncepty značky, jako identita značky, prvky identity značky, hodnotová propozice a vztah mezi značkou a zákazníkem. Kapitola končí popisem postupu sestavování značky a klíčových konceptů s tím spojených. Metodická část popisuje metody, které byly využity pro sběr a analýzu dat skrze hloubkové polostrukturované rozhovory s cílovou skupinou. V rámci praktické části je představen koncept placeného finančního poradenství, nabídky služeb a ceny za uvedené služby. Praktická část také obsahuje seznam jednotlivých užitků a potřeb cílové skupiny, na základě kterých jsou definovány prvky identity a vztah mezi nimi.
Keywords: značka; wealth management; identita značky,; prvky identity značky; hodnotová nabídka; osobnost značky; vztah značka-zákazník; finanční poradenství; placené finanční poradenství
Thesis title: Brand Setup for a Start-up Business
Author: Boháč, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on creating a brand setup for a start-up business in the field of paid financial consulting. The thesis is divided into three parts: the theoretical part, the methodology, and the practical part. In the theoretical part, fundamental concepts of branding are defined, such as brand identity, elements of brand identity, value proposition, and the relationship between the brand and the customer. The chapter concludes with a description of the brand-building process and key related concepts. The methodological part describes the methods used for data collection and analysis through in-depth semi-structured interviews with the target group. In the practical part, the concept of paid financial consulting, service offerings, and pricing for the mentioned services are presented. The practical part includes a list of individual benefits and needs of the target group, based on which the elements of identity and their relationships are defined.
Keywords: brand; brand identity; elements of brand identity; value proposition; brand personality; brand-customer relationship; financial consulting; paid financial consulting; wealth management

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87671/podrobnosti

Files for download

    Last update: