Comparison of marketing campaigns of three feature films from Czech production

Thesis title: Komparace marketingových kampaní tří hraných celovečerních filmů z české produkce
Author: Zajíc, Radovan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá stav českého filmového marketingu v roce 2023 na příkladu tří českých filmů vydaných na podzim toho roku. Teoretická část bakalářské práce pojednává o filmovém marketingu obecně a konkretizuje jeho specifika ve filmovém prostředí. Praktická část je věnována komparaci marketingových kampaní filmů Úsvit, Bratři a Bod obnovy a jejich vyhodnocení. Základními zdroji pro praktickou část byly osobní rozhovory s filmovými profesionály stojícími za jednotlivými kampaněmi zkoumaných filmů. Hlavními výzkumnými otázkami práce jsou – jakým způsobem cílí tři současné české filmy na své potenciální diváky vzhledem k omezené kapacitě trhu, jak vznikají hlavní výstupy kampaně a jakým způsobem se do nich propisuje její marketingová strategie, jaké jsou současné trendy v tomto oboru a jak se bude v nejbližší době obor vyvíjet.
Keywords: Trailer; Plakát; Filmový marketing; Český filmový trh
Thesis title: Comparison of marketing campaigns of three feature films from Czech production
Author: Zajíc, Radovan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis examines the state of Czech film marketing in 2023 using the example of three Czech films released in the autumn of that year. The theoretical part of the thesis discusses film marketing in general and identifies its specifics in the film industry. The practical part is devoted to the comparison of marketing campaigns of the films We Have Never Been Modern, Brothers and Restore Point and their evaluation. The primary sources for the practical part were personal interviews with film professionals behind the individual campaigns of the films examined. The main research questions of the thesis are – how do the three contemporary Czech films target their potential audiences given the limited capacity of the market, how are the main campaign outputs created and how is the marketing strategy of the campaign integrated into them, what are the current trends in the industry and how will the industry develop in the near future.
Keywords: Film marketing; Czech film market; Poster; Trailer

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 10. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87455/podrobnosti

Files for download

    Last update: