Strategic analysis

Thesis title: Strategická analýza
Author: Kroulíková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikovcová, Hana
Opponents: Vocásková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na strategickou analýzu zdravé restaurace s důrazem na analýzu zákazníků. Cílem práce je navrhnout zdravé restauraci doporučení, která by mohla vést ke zvýšení počtu prodaných jídel. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části jsou definovány pojmy strategického řízení, analýzy mikrookolí a dále metod sloužících k analýze konkurence a zákazníků. Součástí je také přehled hlavních alternativních výživových směrů. Praktická část se zabývá představením restaurace, analýzou odvětví a dále výsledky dotazníkového šetření, které bylo použito k analýze spokojenosti stálých zákazníků zdravé restaurace a následně ankety, která sloužila zejména k identifikaci potenciálních zákazníků. Na závěr je provedena analýza konkurenčních podniků. Na základě praktické části jsou vypracována strategická doporučení k naplnění stanoveného cíle této bakalářské práce.
Keywords: Strategické řízení; Analýza mikrookolí; Zdravá strava; Analýza zákazníků
Thesis title: Strategic analysis
Author: Kroulíková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikovcová, Hana
Opponents: Vocásková, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the strategic analysis of a healthy restaurant with an emphasis on customer analysis. The aim of the thesis is to suggest healthy restaurant recommendations that could lead to an increase in the number of meals sold. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the concepts of strategic management, microenvironment analysis and methods used to analyse competitors and customers. This part also includes an overview of the main alternative nutritional diets. The practical part includes the presentation of the restaurant, the industry analysis and the results of a questionnaire survey that was used to analyse the satisfaction of regular customers of a healthy restaurant and then a poll that was mainly used to identify potential customers. In the end, an analysis of competitors is made. Based on the practical part, strategic recommendations are made to meet the stated objective of this bachelor thesis.
Keywords: Microenvironment analysis; Customer analysis; Healthy food; Strategic management

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 4. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87194/podrobnosti

Files for download

    Last update: