Consumer perceptions of Prime bevarages' marketing tools

Thesis title: Consumer perceptions of Prime bevarages' marketing tools
Author: Lazareva, Varvara
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Kovářová, Jana
Thesis language: English
Abstract:
The purpose of this thesis is to explore the innovative marketing tactics used by Prime Beverages to stand out in the market and the consumers’ perception of them. It explores the effectiveness of these tactics, in particular by paying close attention to the role of digital marketing and social media on the brand’s success. The research is done through a theoretical analysis and an empirical study involving an online survey among respondents. The findings highlight how strategic social media promotion and influencer endorsements increase consumer engagement and trust, and therefore enhance brand visibility and its’ position in the beverage market. The study suggests that adapting to digital trends and consumer expectations is crucial for brand success.
Keywords: Consumer perception; Prime beverages; Social media; marketing effectiveness
Thesis title: Vnímání marketingových nástrojů nápojů Prime spotřebiteli
Author: Lazareva, Varvara
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Kovářová, Jana
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je prozkoumat inovativní marketingové taktiky, které společnost Prime Beverages používá, aby vynikla na trhu, a jejich vnímání spotřebiteli. Zkoumá účinnost těchto taktik, zejména s důrazem na roli digitálního marketingu a sociálních médií na úspěch značky. Výzkum je prováděn prostřednictvím teoretické analýzy a empirické studie zahrnující online průzkum mezi respondenty. Zjištění poukazují na to, jak strategická propagace na sociálních sítích a podpora ze strany vlivných osob zvyšuje angažovanost a důvěru spotřebitelů, a tím posiluje viditelnost značky a její pozici na trhu s nápoji. Studie naznačuje, že přizpůsobení se digitálním trendům a očekáváním spotřebitelů je pro úspěch značky klíčové.
Keywords: Vnímání spotřebitelů; Sociální média; účinnost marketingu; nápoje Prime

Information about study

Study programme: Bachelor of Business Administration
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: