Strategic analysis of Euromedia Group, a.s

Thesis title: Strategická analýza společnosti Euromedia Group, a.s
Author: Chlumecký, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vytvoření strategie a doporučení pro společnost Euromedia Group, a.s. prostřednictvím strategické analýzy. Práce je strukturována do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou představeny klíčové nástroje a metody nezbytné pro vytvoření komplexní strategické analýzy. V praktické části jsou tyto metody aplikovány na naši společnost s cílem identifikovat a analyzovat důležité aspekty, které ovlivňují jejich interní i externí prostředí. Z výsledků všech těchto analýz je následně sestavena SWOT analýza, která umožňuje identifikovat silné a slabé stránky, potenciální hrozby a příležitosti pro zvolenou společnost. V závěru práce jsou sumarizovány hlavní poznatky z provedených analýz a jsou navržena doporučení pro zlepšení tržního postavení podniku.
Keywords: Porterův model pěti sil; Strategická analýza; PESTEL analýza
Thesis title: Strategic analysis of Euromedia Group, a.s
Author: Chlumecký, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to create a strategy and recommendations for Euromedia Group, a.s. through strategic analysis. The thesis is structured in two main parts. The theoretical part introduces the key tools and methods necessary for the creation of a comprehensive strategic analysis. In the practical part, these methods are applied to our company in order to identify and analyze important aspects that affect their internal and external environment. From the results of all these analyses, a SWOT analysis is then compiled to identify strengths, weaknesses, potential threats and opportunities for the selected company. In the conclusion of the thesis, the main findings of the analyses are summarized and recommendations for improving the market position of the company are proposed.
Keywords: Strategic analysis; Porter's five forces model; PESTEL analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 12. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87140/podrobnosti

Files for download

    Last update: