Market potential of Generation Z for contemporary jewellery industry in Czech Republic

Thesis title: Marketingový potenciál současného českého klenotnictví pro příslušníky generace Z
Author: Hertlová, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat zákaznický potenciál generace Z pro drobné podnikatele na trhu s klenoty v České republice. V teoretické části práce shrnuje charakteristiku a nákupní chování generace Z, zabývá se šperkem včetně jeho produktového zařazení a popisuje český trh se šperky pomocí analýzy PESTEL a konkurenčního prostředí. Ve výzkumné části je využita kombinace kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod. Na základě dat získaných od příslušníků generace Z jsou pro konkrétní klenotnické značky formulována doporučení, která mohou značky ve svých strategiích aplikovat, aby byly pro zákazníky generace Z do budoucna atraktivní a mohly si tak s předstihem budovat své zákaznické základny.
Keywords: Generace Z; Klenot; Marketingový mix; Český trh se šperky; Šperk
Thesis title: Market potential of Generation Z for contemporary jewellery industry in Czech Republic
Author: Hertlová, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
The primary aim of this thesis is to conduct an analysis on the customer potential of Generation Z for small-scale jewellery entrepreneurs operating within the Czech Republic. The theoretical part of the thesis provides an overview of the characteristics and purchasing behavior exhibited by Generation Z., the gist of jewellery including the product classification, and presents an insight of the Czech jewellery market through the use of PESTEL analysis and competitive dynamics. The research part of the thesis uses methods of both qualitative and quantitative research. Drawing upon data garnered from members of Generation Z, the thesis formulates recommendations for specific jewellery brands, aiming to provide them strategic insights conducive to enhancing their appeal to Generation Z clientele in the future, thereby facilitating the proactive expansion of their customer base.
Keywords: Generation Z; Jewelry; Marketing; Marketing mix

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 4. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87069/podrobnosti

Files for download

    Last update: