Marketing communication of Zrno Zrnko

Thesis title: Marketingová komunikace Zrno zrnko
Author: Pastorek, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Martončíková, Viktória
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingová komunikace je klíčovým prvkem pro úspěch podniků v dnešní době. Cílem této práce bylo provést analýzu marketingové komunikace podniku Zrno Zrnko, identifikovat hlavní zdroje informací o podniku pro jeho stávající a potenciální zákazníky a posoudit efektivitu aktuálně používaných komunikačních nástrojů. S využitím expertních rozhovorů s marketingovým vedením podniku, analýzy současné marketingové strategie a dotazníkového šetření byly získány požadované informace. Výsledky ukázaly, že i přes úspěšnou reputaci a silný osobní přístup Zrna Zrnka, existuje prostor pro zdokonalení marketingové komunikace. Doporučení uvedená v závěru práce se zaměřují na strategické posílení přítomnosti na sociálních médiích, rozšíření distribuční sítě a optimalizaci cenové politiky, což by mohlo vést k zvýšení povědomí o Zrno Zrnku a posílení jeho pozice na trhu.
Keywords: marketingová komunikace; gastronomie; marketing gastronomického podniku; obsahový marketing; sociální média
Thesis title: Marketing communication of Zrno Zrnko
Author: Pastorek, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Martončíková, Viktória
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing communication is a key element for business success in today's world. The aim of this thesis was to conduct an analysis of the marketing communication of the Zrno Zrnko company, identify the main sources of information about the company for its current and potential customers, and assess the effectiveness of the currently used communication tools. Through expert interviews with the company's marketing management, analysis of the current marketing strategy, and a questionnaire survey, the desired information was obtained. The results showed that despite Zrno Zrnko's successful reputation and strong personal approach, there is room for improvement in marketing communication. The recommendations provided in the conclusion of the thesis focus on strategically strengthening the presence on social media, expanding the distribution network, and optimizing the pricing policy, which could lead to increased awareness of Zrno Zrnko and strengthen its position in the market.
Keywords: marketing communication; gastronomy; marketing communication in gastronomy business; content marketing; social media

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2024
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87027/podrobnosti

Files for download

    Last update: