The impact of marketing strategy on adult consumers' perception of the LEGO® brand

Thesis title: Vliv marketingové strategie na vnímání značky LEGO® dospělými spotřebiteli
Author: Málková, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním značky LEGO® dospělými spotřebiteli. Jejím hlavním cílem je zhodnotit, jak dospělí spotřebitelé vnímají značku LEGO® a porovnat, zda se jejich vnímání shoduje s konceptem, jakým se značka prezentuje. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na pojem značka, chování spotřebitele a teoretický rámec marketingové strategie. Metodika práce zahrnuje analýzu marketingové strategie, kvantitativní výzkum a expertní rozhovor. Výsledky výzkumu jsou následně vyhodnoceny a na jejich základě je navrhnuto doporučení pro optimalizaci marketingové strategie, která cílí na dospělé spotřebitele.
Keywords: vnímání značky; marketingová strategie; spotřebitelé ; segmentace trhu; hračkářský průmysl
Thesis title: The impact of marketing strategy on adult consumers' perception of the LEGO® brand
Author: Málková, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the perception of the LEGO® brand among adult consumers. Its main objective is to evaluate how adult consumers perceive the LEGO® brand and to compare whether their perceptions match the way the brand is presented. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on the concept of brand, consumer behaviour and the theoretical framework of marketing strategy. The methodology of the thesis includes marketing strategy analysis, quantitative research and expert interview. The results of the research are then evaluated and based on the results, recommendations are proposed to optimize the marketing strategy targeting adult consumers.
Keywords: Brand perception; marketing strategy; consumers; market segmentation; toy industry

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 6. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86692/podrobnosti

Files for download

    Last update: