Sport Club Marketing Communication

Thesis title: Marketingová komunikace sportovního klubu
Author: Škrobánková, Růžena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na vypracování komunikační strategie pro sportovní klub v okrese Ústí nad Orlicí, s cílem zlepšit jeho obraz a zvýšit počet dětí v náborech. Práce analyzuje jak sekundární, tak primární data včetně obsahu webu a komunikace na sociálních sítích, charakteristik služeb v porovnání s konkurencí. Na základě analýz byl sestaven návrh komunikační strategie využívající model SOSTAC a See-Think-Do-Care.
Keywords: sportovní marketing; marketingová komunikace; regionální sport
Thesis title: Sport Club Marketing Communication
Author: Škrobánková, Růžena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the development of a communication strategy for a sports club in the Ústí nad Orlicí district, with the aim of improving its image and increasing the number of children in recruitment. The work analyzes both secondary and primary data, including website content and communication on social networks, characteristics of services compared to competitors. Based on the analyses, a proposal for a communication strategy using the SOSTAC and See-Think-Do-Care model was drawn up.
Keywords: marketing communication; regional sport; sports marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2023
Date of submission: 16. 5. 2024
Date of defense: 6. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86573/podrobnosti

Files for download

    Last update: