Factors Influencing Generation Z's Response to Job Advertisements

Thesis title: Jaké faktory ovlivňují rozhodnutí generace Z reagovat na pracovní inzeráty
Author: Kaufmannová, Miriam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Černá, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je zkoumání vztahu Generace Z k pracovním inzerátům. Generace Z je pro účely této studie definována jedinci narozenými v letech 1995 až 2012. Cílem práce bylo identifikovat faktory, které ovlivňují reakci zástupců Generace Z na pracovní inzeráty. Pro dosažení tohoto cíle byla využita kombinace sekundárních dat v teoretické části a primárních dat v praktické části. Teoretická část se zaměřuje na dva hlavní aspekty: preference Generace Z v oblasti zaměstnání a tvorbu pracovních inzerátů. Praktická část je také rozdělena do dvou částí. Prvním z nich je dotazníkové šetření, které sloužilo k identifikaci preferencí Generace Z v pracovních inzerátech. Druhý výzkum navazuje na dotazníkové šetření a zahrnuje modelování reálných pracovních inzerátů, které byly zveřejněny na kariérních stránkách společnosti X. Byl sledován počet uchazečů přihlášených na danou pracovní pozici a poskytnuté informace o důvodech přihlášení prostřednictvím motivačních dopisů a dotazníků v rámci náborového chatbota, kterým kandidáti prošli v průběhu výběrového řízení.
Keywords: pracovní inzeráty; generace Z; banka
Thesis title: Factors Influencing Generation Z's Response to Job Advertisements
Author: Kaufmannová, Miriam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Černá, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is examining the relationship between Generation Z and job advertisements. Generation Z is defined for the purposes of this study as individuals born between 1995 and 2012. The aim of the thesis was to identify the factors influencing the response of Generation Z representatives to job advertisements. To achieve this goal, a combination of secondary data in the theoretical part and primary data in the practical part was utilized. The theoretical part focuses on two main aspects: the job preferences of Generation Z and the creation of job advertisements. The practical part is also divided into two sections. The first section consists of a questionnaire survey aimed at identifying the preferences of Generation Z in job advertisements. The second research builds upon the questionnaire survey and includes the modeling of real job advertisements, which were published on the career pages of Company X. The number of applicants applying for a particular job position was monitored, along with the provided information on the reasons for application through motivational letters and questionnaires in the recruitment chatbot, which candidates underwent during the selection process.
Keywords: banking; Job advertisements; generation Z

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 10. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86524/podrobnosti

Files for download

    Last update: