Effectiveness of educational programs in AIESEC

Thesis title: Efektivita vzdělávacích programů v organizaci AIESEC
Author: Kovalenko, Halyna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Palíšková, Marcela
Opponents: Stříteský, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá efektivitou vzdělávacích programů v organizaci AIESEC. Jejím hlavním cílem je formulace doporučení pro zlepšení stávajícího systému vzdělávání. Tento cíl je dále rozpracován do tří dílčích cílů: shrnutí základních teoretických východisek problematiky, analýzy silných a slabých stránek současného systému vzdělávání v organizaci a zjištění úrovně spokojenosti pracovníků se vzdělávacími programy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování klíčových pojmů, význam systematického vzdělávání a rozvoje a na aktuální trendy v oblasti vzdělávání. Praktická část zahrnuje analýzu vzdělávacích aktivit organizace AIESEC a jejich hodnocení pomocí kvantitativních i kvalitativních metod, včetně dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru. Výsledkem práce jsou konkrétní doporučení zaměřená na zvýšení efektivity vzdělávacích programů a posílení spokojenosti jejich účastníků.
Keywords: spokojenost pracovníků; systematické vzdělávání; vzdělávaní pracovníků
Thesis title: Effectiveness of educational programs in AIESEC
Author: Kovalenko, Halyna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Palíšková, Marcela
Opponents: Stříteský, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor’s thesis examines the effectiveness of training programs within the AIESEC organization. The primary objective of the thesis is to propose recommendations for enhancing the existing training system. This objective is further delineated into three sub-objectives: summarizing the foundational theoretical framework of the subject matter, evaluating the strengths and weaknesses of the organization’s current training system, and assessing employee satisfaction with the training programs. The theoretical section of the thesis is dedicated to defining key concepts, emphasizing the significance of systematic training and development, and exploring contemporary trends in the field of professional training. The practical section provides an analysis of AIESEC’s training activities and evaluates them through quantitative and qualitative methodologies, including a questionnaire survey and in-depth interview. The thesis culminates in the formulation of specific recommendations aimed at improving the effectiveness of training programs and enhancing the satisfaction of their participants.
Keywords: employee satisfaction; employee education; systematic education

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2024
Date of submission: 16. 12. 2024
Date of defense: 13. 1. 2025
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86372/podrobnosti

Files for download

    Last update: