Effectiveness of educational programs in AIESEC
Thesis title: | Efektivita vzdělávacích programů v organizaci AIESEC |
---|---|
Author: | Kovalenko, Halyna |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Palíšková, Marcela |
Opponents: | Stříteský, Marek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá efektivitou vzdělávacích programů v organizaci AIESEC. Jejím hlavním cílem je formulace doporučení pro zlepšení stávajícího systému vzdělávání. Tento cíl je dále rozpracován do tří dílčích cílů: shrnutí základních teoretických východisek problematiky, analýzy silných a slabých stránek současného systému vzdělávání v organizaci a zjištění úrovně spokojenosti pracovníků se vzdělávacími programy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování klíčových pojmů, význam systematického vzdělávání a rozvoje a na aktuální trendy v oblasti vzdělávání. Praktická část zahrnuje analýzu vzdělávacích aktivit organizace AIESEC a jejich hodnocení pomocí kvantitativních i kvalitativních metod, včetně dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru. Výsledkem práce jsou konkrétní doporučení zaměřená na zvýšení efektivity vzdělávacích programů a posílení spokojenosti jejich účastníků. |
Keywords: | spokojenost pracovníků; systematické vzdělávání; vzdělávaní pracovníků |
Thesis title: | Effectiveness of educational programs in AIESEC |
---|---|
Author: | Kovalenko, Halyna |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Palíšková, Marcela |
Opponents: | Stříteský, Marek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The bachelor’s thesis examines the effectiveness of training programs within the AIESEC organization. The primary objective of the thesis is to propose recommendations for enhancing the existing training system. This objective is further delineated into three sub-objectives: summarizing the foundational theoretical framework of the subject matter, evaluating the strengths and weaknesses of the organization’s current training system, and assessing employee satisfaction with the training programs. The theoretical section of the thesis is dedicated to defining key concepts, emphasizing the significance of systematic training and development, and exploring contemporary trends in the field of professional training. The practical section provides an analysis of AIESEC’s training activities and evaluates them through quantitative and qualitative methodologies, including a questionnaire survey and in-depth interview. The thesis culminates in the formulation of specific recommendations aimed at improving the effectiveness of training programs and enhancing the satisfaction of their participants. |
Keywords: | employee satisfaction; employee education; systematic education |
Information about study
Study programme: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Personnel Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 10. 2024 |
---|---|
Date of submission: | 16. 12. 2024 |
Date of defense: | 13. 1. 2025 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/86372/podrobnosti |