Proposal of the marketing strategy for the Moto dozor

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro službu Moto dozor
Author: Kopecký, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl navrhnout marketingovou strategii pro nově vznikající službu Moto dozor, pro zlepšení stávajících marketingových činností. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se marketingu, marketingové strategie, značky, marketingového mixu a online marketingu. Metodologická část se zabývá procesem získávání dat a limitacemi marketingového výzkumu, který odhalil souhrnné preference a charakteristiky potencionálních zákazníků. V praktické části byl na základě situační analýzy sestaven marketingový mix a marketingová strategie, včetně určení marketingových cílů. V závěru práce jsou shrnuty klíčové poznatky a navržena praktická doporučení pro vylepšení stávající marketingové strategie služby Moto dozor.
Keywords: situační analýza; Moto dozor; marketingový mix; Marketing; marketingová strategie
Thesis title: Proposal of the marketing strategy for the Moto dozor
Author: Kopecký, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to propose a marketing strategy for the newly emerging service Moto dozor, to improve the existing marketing activities. The theoretical part explains the basic concepts related to marketing, marketing strategy, brand, marketing mix and online marketing. The methodological part discusses the process of data acquisition and the limitations of the marketing research that revealed the aggregate preferences and characteristics of potential customers. In the practical part, the marketing mix and marketing strategy were successfully constructed based on the situational analysis, including the identification of marketing objectives. The thesis concludes by summarizing the key findings and proposing practical recommendations for improving the current marketing strategy of the Moto dozor service.
Keywords: Marketing; marketing mix,; situational analysis; marketing strategy; Moto dozor

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 3. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86164/podrobnosti

Files for download

    Last update: