Innovation of the marketing strategy of the beauty salon Karoli

Thesis title: Inovace marketingové strategie kosmetického salonu Karoli
Author: Kubálková, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Kosťuk, Oleh
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá inovací marketingové strategie kosmetického salonu Karoli, který se nachází v malém městě, Kostelec nad Černými lesy, v okrese Praha-východ. V teoretické části práce jsou vysvětleny a porovnány teoretické poznatky k danému tématu týkající se inovace marketingové strategie. Praktická část práce se zabývá představením kosmetického salonu Karoli, PEST analýzou, Porterovou analýzou pěti sil a vyhodnocením dotazníkového šetření. Na základě zjištěných informací následuje sestavená SWOT analýza, STP analýza, a nakonec návrhy pro inovace v současném marketingovém mixu společnosti. Přínosem práce je možnost posílení konkurenceschopnosti podniku, navýšení klientely a zvýšení povědomí o značce.
Keywords: Marketing; Marketingové prostředí; Marketingová strategie; Marketingový mix; Inovace
Thesis title: Innovation of the marketing strategy of the beauty salon Karoli
Author: Kubálková, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Kosťuk, Oleh
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the innovation of the marketing strategy of the Karoli beauty salon, located in a small town, Kostelec nad Černými lesy, in the Prague-East district. The theoretical part of the thesis explains and compares the theoretical knowledge on the topic concerning the innovation of marketing strategy. The practical part of the thesis deals with the introduction of Karoli beauty salon, PEST analysis, Porter's five forces analysis and evaluation of the questionnaire survey. Based on the information found, the following is a SWOT analysis, STP analysis, and finally suggestions for innovations in the current marketing mix of the company. The contribution of the thesis is the possibility to strengthen the competitiveness of the company, increase the clientele and increase the brand awareness.
Keywords: Marketing mix; Marketing environment; Innovation; Marketing; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 5. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/86139/podrobnosti

Files for download

    Last update: