Marketing plan of a guesthouse with a restaurant

Thesis title: Marketingový plán penzionu s restaurací
Author: Jandačová, Ludmila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Stejskalová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je návrh marketingového plánu restaurace s penzionem na příští rok, který povede ke zlepšení marketingové komunikace podniku. V teoretické části jsou nejprve vysvětleny pojmy jako marketingový mix, marketingová komunikace a marketingový plán. Dále jsou popsána specifika marketingu služeb, ubytovacích a stravovacích služeb. Praktická část se nejprve zabývá analýzou mikro- a makrookolí podniku, konkrétně analýzou zákazníka, analýzou současných marketingových aktivit, analýzou konkurence a následně PEST analýzou. Součástí práce je kvalitativní výzkum v podobě hloubkových individuálních rozhovorů s vlastníkem a zákazníky podniku. Výsledkem je SWOT analýza, na kterou navazují definované marketingové cíle, návrhy na nové marketingové aktivity a doporučení na zlepšení aktivit současných.
Keywords: ubytovací služby; marketing služeb; restaurace; marketingový plán
Thesis title: Marketing plan of a guesthouse with a restaurant
Author: Jandačová, Ludmila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Stejskalová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to propose a marketing plan for the restaurant and guesthouse for the next year, which will lead to an improvement in the marketing communication of the company. In the theoretical part, the concepts such as marketing mix, marketing communication and marketing plan are first explained. Then the specifics of marketing services, accommodation and food services are described. The practical part first deals with the analysis of the micro- and macro-environment of the company, namely customer analysis, analysis of current marketing activities, competitor analysis and then PEST analysis. The thesis includes qualitative research in the form of in-depth individual interviews with the owner and customers of the business. The result is a SWOT analysis followed by defined marketing objectives, suggestions for new marketing activities and recommendations for improving current activities.
Keywords: accommodation services; marketing services; restaurant; marketing plan

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85485/podrobnosti

Files for download

    Last update: