Strategic Analysis of company Naturevia

Thesis title: Strategická analýza společnosti Naturevia
Author: Humlová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Špička, Jindřich
Thesis language: Česky
Abstract:
V poslední letech zdravý životní styl nabývá stále větší popularity, což v důsledku umožňuje trhu s doplňky stravy růst. S rostoucím počtem spotřebitelů rovněž roste konkurence, která svou strategií může ohrozit pozici podniku Naturevia. Je proto důležité zhodnotit současnou situaci na trhu a podniknout případné kroky k určení budoucího směřování a strategie. Hlavním cílem této práce bylo navrhnout vhodná strategická opatření, která by pomohla společnosti úspěšně operovat do budoucna, za využití nástrojů strategické analýzy umožňující kriticky zhodnotit současnou i budoucí pozici podniku. Výsledky strategické analýzy potvrdily správné směřování podniku na lékárenském trhu a konkurenčně silné výrobky. Dále byla navržena opatření ke zlepšení v rámci online přítomnosti společnosti a prodeje z vlastního e-shopu. Práce se skládá ze dvou částí, nejprve teoretického přehledu a následně praktických analýz podniku.
Keywords: Strategická analýza; Doplňky stravy; SWOT analýza; Analýza mikro a makro prostředí
Thesis title: Strategic Analysis of company Naturevia
Author: Humlová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Špička, Jindřich
Thesis language: Česky
Abstract:
In recent years, there has been a growing interest in health, leading to an increase in the popularity of the food supplements market. With more consumers entering the market, competition is also on the rise, which could potentially pose a threat to Naturevia's position in the industry. Therefore, it is important to assess the current market situation and take necessary steps to determine future direction and strategy. The main goal of this thesis was to propose suitable strategic measures to help the company operate successfully in the near future, utilizing strategic analysis tools to evaluate both the current and future position of the company. The results of the strategic analysis confirmed the company is in the right direction in the pharmacy market and has competitively strong products. Furthermore, suggestions were made to improve the company's online presence and sales through its own e-commerce platform. This thesis consists of two parts: a theoretical overview and practical analyses of the company.
Keywords: Micro and Macro Analysis; SWOT Analysis; Food Supplements; Strategic Analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 14. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85128/podrobnosti

Files for download

    Last update: