How to build a strong personal brand using social media

Thesis title: Jak vybudovat silnou osobní značku pomocí sociálních sítí
Author: Krychfalushii, Bohdan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Oxana, Savina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak pomocí sociálních sítí lze vybudovat silnou osobní značku. Práce se bude zabývat zkoumáním role, kterou sociální sítě hrají v budování osobní značky. Teoretická část nabízí přehled důležitých teoretických poznatků z oblasti sociálních sítí a osobního brandingu, věnuje se také základním pojmům z oblasti značky a marketingu. Následně, v metodologické části jsou popsány použité výzkumné metody a jsou definované výzkumné otázky. V praktické části bude prezentována osobní značka autora práce a je proveden kvantitativní výzkum na konzumentech obsahu tvůrců (anketa) a kvalitativní výzkum s úspěšnými tvůrci obsahu (hloubkové rozhovory).
Keywords: Sociální sítě; Značka; Tvůrce; Brand ; Osobní značka
Thesis title: How to build a strong personal brand using social media
Author: Krychfalushii, Bohdan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Oxana, Savina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to find out how to build a strong personal brand using social media. The thesis will explore the role that social networks play in building a strong personal brand. The theoretical part offers an overview of important theoretical knowledge in the field of social networking and personal branding, it also discusses basic concepts in the field of branding and marketing. Subsequently, the methodology section describes the research methods used and defines the research questions. In the practical part, the personal brand of the author of the thesis will be presented and quantitative research on consumers of content creators (survey) and qualitative research with successful content creators (in-depth interviews) is conducted.
Keywords: Brand; Social networks; Creator ; Personal brand

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 6. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84842/podrobnosti

Files for download

    Last update: