Sustainability as a new customer value in the cosmetics market

Thesis title: Udržateľnosť ako nová zákaznícka hodnota na kozmetickom trhu
Author: Figlárová, Klaudia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca je zameraná na význam udržateľnosti v spotrebiteľskom správaní pri nákupe kozmetických produktov. Cieľom práce je na základe zistení zhodnotiť význam udržateľnosti ako faktoru nákupu v rámci spotrebiteľského správania pri nákupe kozmetiky a navrhnúť odporúčania pre spoločnosti. Metódy výskumu zahŕňajú komplexnú analýzu udržateľných iniciatív a prístupov známych kozmetických značiek ako Garnier, Yves Rocher, Nivea, L'Oréal Paris, Lush a Manufaktura. Analýza zohľadňuje aktivity značiek, ich iniciatívy, ciele, záväzky, prístupy k environmentálnym otázkam a komunikáciu, s cieľom posúdiť úroveň angažovanosti z hľadiska udržateľnosti. Prostredníctvom dotazníkového šetrenia sú skúmané preferencie a vnímanie spotrebiteľov pri nákupe udržateľných kozmetických produktov. Z výsledkov výskumu vyplýva, že väčšina respondentov do istej miery usiluje o udržateľné správanie, pričom niekedy uprednostňuje udržateľné kozmetické produkty. Odporúčanie pre spoločnosti v kozmetickom priemysle pozostáva z transparentnej a komplexnej komunikácie, vzdelávania zákazníkov, zapojenia verejnosti, spoločenského angažovania, zváženia rozšíriť portfólio produktov a posilnení udržateľného vnímania produktu.
Keywords: kozmetický priemysel; komunikácia udržateľných hodnôt; udržateľné spotrebiteľské správanie
Thesis title: Udržateľnosť ako nová zákaznícka hodnota na kozmetickom trhu
Author: Figlárová, Klaudia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na význam udržitelnosti v chování spotřebitelů při nákupu kosmetických produktů. Cílem práce je na základě zjištění zhodnotit význam udržitelnosti jako faktoru v nákupním chování spotřebitelů při nákupu kosmetických produktů a navrhnout doporučení pro společnosti. Metody výzkumu zahrnují komplexní analýzu udržitelných iniciativ a přístupů známých kosmetických značek, jako jsou Garnier, Yves Rocher, Nivea, L'Oréal Paris, Lush a Manufaktura. Analýza zohledňuje aktivity značek, jejich iniciativy, cíle, závazky, přístupy k environmentálním otázkám a komunikaci, s cílem posoudit úroveň angažovanosti v oblasti udržitelnosti. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou zkoumány preference a vnímání spotřebitelů při nákupu udržitelných kosmetických produktů. Výsledky výzkumu ukazují, že většina respondentů se do určité míry snaží o udržitelné chování a někdy dává přednost udržitelným kosmetickým produktům. Doporučení pro společnosti v kosmetickém průmyslu spočívají v transparentní a komplexní komunikaci, vzdělávání zákazníků, zapojení veřejnosti, sociální angažovanosti, zvážení rozšíření portfolia produktů a posílení udržitelného vnímání produktů.
Keywords: udržitelné spotřebitelské chování; kosmetický průmysl; komunikace udržitelných hodnot
Thesis title: Sustainability as a new customer value in the cosmetics market
Author: Figlárová, Klaudia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The master thesis focuses on the importance of sustainability in consumer behavior when purchasing cosmetic products. The aim of the thesis is to evaluate the importance of sustainability as a factor in consumer behavior in cosmetics purchasing and, based on the findings, propose recommendations for companies. The research methods include a comprehensive analysis of sustainable initiatives and approaches of well-known cosmetic brands such as Garnier, Yves Rocher, Nivea, L'Oréal Paris, Lush and Manufaktura. The analysis takes into account the brands' activities, initiatives, goals, commitments, approaches to environmental issues and communication in order to assess the level of commitment to sustainability. Consumer preferences and perceptions when purchasing sustainable cosmetic products are explored through a questionnaire survey. The research results show that the majority of the respondents strive for sustainable behavior to some extent while sometimes preferring sustainable cosmetic products. Recommendations for companies in the cosmetics industry consist of transparent and comprehensive communication, customer education, public involvement, and social engagement, as well as considering expanding the portfolio and strengthening sustainable product perception.
Keywords: cosmetics industry; sustainable consumer behavior; communication of sustainable values

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 6. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84662/podrobnosti

Files for download

    Last update: