Marketing communication of the brand Felix

Thesis title: Marketingová komunikace značky Felix
Author: Kaňková, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Karasová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou komunikaci značky Felix. Cílem práce je provést výzkum zaměřený na povědomí o značce Felix a na loajalitu k této značce. Přínosem práce je návrh na zlepšení marketingové komunikace značky. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy, jako je marketing, marketingová strategie, značka, marketingový a komunikační mix a oblast pet food. Praktická část se zabývá analýzou marketingové komunikace značky Felix. Výzkum zahrnuje dotazníkové šetření a expertní rozhovor s brand manažerkou, na jejichž základě je realizována SWOT analýza. V závěru práce jsou vyhodnoceny výzkumné otázky a navržena doporučení pro zlepšení efektivity marketingové komunikace značky, vycházející z výzkumu bakalářské práce.
Keywords: Marketingová komunikace; značka Felix; trh krmiv pro kočky; povědomí o značce
Thesis title: Marketing communication of the brand Felix
Author: Kaňková, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Karasová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the marketing communication of the brand Felix. The thesis aims to research Felix's brand awareness and brand loyalty. The contribution of the thesis is a suggestion to improve the marketing communication of the brand. In the theoretical part are defined key concepts such as marketing, marketing strategy, brand, marketing and communication mix and pet food sector. The practical part is related to the analysis of the marketing communication of the brand Felix. The research includes a questionnaire survey and an expert interview with the brand manager, based on which a SWOT analysis is conducted. The conclusion of the thesis evaluates the research questions and proposes recommendations for improving the effectiveness of marketing communication of the brand, based on the research of the bachelor thesis.
Keywords: Marketing communication; Felix brand; cat food market; brand awareness

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 30. 5. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84206/podrobnosti

Files for download

    Last update: