Analysis of the competition of Miele, spol. Ltd. on the washing machine market in the Czech Republic

Thesis title: Analýza konkurencie spoločnosti Miele, spol. s.r.o. na trhu pračiek v Českej republike
Author: Hajdučko, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Macáková, Libuše
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je zistiť pozíciu podniku Miele v konkurenčnom prostredí, vytvoriť mapu konkurenčných skupín a porovnať ukazovatele, ako napr. vyjednávacia sila, finančná stabilita, či produktové portfólio s jeho konkurenciou. Práca si taktiež kladie za cieľ identifikáciu a špecifikáciu silných a slabých stránok firmy, ktoré sú následne využité na formulovanie odporúčaní a stratégií na zlepšenie konkurencieschopnosti a efektivity spoločnosti Miele. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. V teoretickej časti sú vymedzené a popísané okruhy pojmov konkurencia, konkurenčná výhoda, cenová a necenová konkurencia, analýza makrookolia pomocou PEST analýzy, analýza mikrookolia obsahujúca charakteristiku odvetvia, životný cyklus odvetvia, mapu konkurenčných skupín a Porterov model 5 síl, analýza vnútorných zdrojov, ktorá zahŕňa identifikáciu zdrojov, VRIO a analýzu pomocou finančných pomerových ukazovateľov a na koniec syntéza so SWOT analýzou. V praktickej časti sú jednotlivé analýzy aplikované na spoločnosť a na základe ich výsledkov sformulované strategické odporúčania.
Keywords: Miele; Práčka; PEST; VRIO; SWOT; Konkurencia
Thesis title: Analýza konkurence podniku Miele
Author: Hajdučko, Matúš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Macáková, Libuše
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit pozici Miele v konkurenčním prostředí, vytvořit mapu konkurenčních skupin a porovnat ukazatele, jako je vyjednávací síla, finanční stabilita, nebo produktové portfolio s konkurencí. Práce si také klade za cíl identifikovat a specifikovat silné a slabé stránky společnosti, které jsou následně využity k formulaci doporučení a strategií pro zlepšení konkurenceschopnosti a efektivity Miele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje a popisuje pojmy konkurence, konkurenční výhoda, cenová a necenová konkurence, analýza makroprostředí pomocí PEST analýzy, analýza mikroprostředí obsahující charakteristiky odvětví, životní cyklus odvětví, mapa konkurenčních skupin a Porterův model 5 sil, analýza vnitřních zdrojů, která zahrnuje identifikaci zdrojů, VRIO a analýzu pomocí poměrových ukazatelů a nakonec syntézu se SWOT analýzou. V praktické části jsou jednotlivé analýzy aplikovány na společnost a na základě jejich výsledků jsou formulována strategická doporučení.
Keywords: SWOT; VRIO; Konkurence; Miele; Práčka; PEST
Thesis title: Analysis of the competition of Miele, spol. Ltd. on the washing machine market in the Czech Republic
Author: Hajdučko, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Macáková, Libuše
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the bachelor's thesis is to find out the position of Miele in the competitive environment, create a map of competitive groups and compare indicators, such as bargaining power, financial stability, or product portfolio with its competition. The work also aims to identify and specify the company's strengths and weaknesses, which are then used to formulate recommendations and strategies to improve Miele's competitiveness and efficiency. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines and describes the concepts of competition, competitive advantage, price and non-price competition, analysis of the macro environment using the PEST analysis, analysis of the micro environment containing the characteristics of the industry, the life cycle of the industry, a map of competitive groups and Porter's 5 forces model, an analysis of internal resources, which includes identification of resources, VRIO and analysis using financial ratio indicators and finally synthesis with SWOT analysis. In the practical part, individual analyzes are applied to the company and strategic recommendations are formulated based on their results.
Keywords: PEST; Competition; Miele; Washing machine; VRIO; SWOT

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2023
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 3. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83807/podrobnosti

Files for download

    Last update: