Marketing Strategy for Start-up Mapotic

Thesis title: Marketigová strategie pro start-up Mapotic
Author: Chvalina, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomové práce je zaměřena na tvorbu nové marketingové strategie pro start-up Mapotic, který si během posledních let prošel změnou svého směřován, kdy se nově zaměřuje i na B2B trh. Marketingová strategie vychází z interních dat, kvalitativního výzkumu založeného na polostrukturovaných rozhovorech s aktuálními klienty, ze kterých byly sestaveny marketingové persony, jako reprezentanti nejzajímavější segmentů trhu. V návaznosti na tvorbu strategie je provedena analýza aktuálního stavu webových stránek, SEO a obsahového marketingu s praktickými návrhy na zlepšení, které by měly napomoci při plnění stanovených cílů. Závěrem práce je navržení harmonogramu marketingových aktivit do konce roku.
Keywords: Marketingová strategie; Marketingová komunikace; Start-up
Thesis title: Marketing Strategy for Start-up Mapotic
Author: Chvalina, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the creation of a new marketing strategy for the start-up Mapotic, which has undergone a change of direction in recent years, when it is now also focused on the B2B market. The marketing strategy is based on internal data, qualitative research based on semi- structured interviews with current clients, from which marketing personas were assembled as representatives of the most interesting market segments. Following the development of the strategy, an analysis of the current state of the website, SEO and content marketing is conducted with practical suggestions for improvement to help achieve newly set goals. The thesis concludes by proposing a schedule of marketing activities for the rest of the year.
Keywords: Marketing strategy; Marketing communication; Start-up

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2022
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 11. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82912/podrobnosti

Files for download

    Last update: