Strategic analysis of Everydent s.r.o

Thesis title: Strategická analýza podniku EveryDent, s.r.o
Author: Krabcová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Ali, Tanweer
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou podniku Everydent s.r.o. Podnik Everydent s.r.o. se zabývá distribucí stomatologického vybavení. Cílem práce je identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby podniku EveryDent, s.r.o. na českém trhu se zdravotnickými prostředky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bude popsána terminologie metod strategické analýzy, které budou následně použity v praktické části. Strategická analýza je sestavena z vnějšího a vnitřního okolí firmy. Ve vnějším okolí bude použita metoda PESTEL, analýza odvětví a Porterův model pěti sil. Vnitřní analýza identifikuje vnitřní zdroje podniku, VRIO analýzu, finanční analýzu a portfolio analýzu. Získané poznatky z dílčích analýz jsou využity k vytvoření SWOT analýzy, na jejichž základě jsou vytvořena strategická doporučení pro podnik.
Keywords: PESTLE analýza; SWOT analýza ; Strategická analýza; VRIO analýza; Makroanalýza; Mikroanalýza; Porterův model 5 sil
Thesis title: Strategic analysis of Everydent s.r.o
Author: Krabcová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Ali, Tanweer
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the strategic analysis of the company Everydent s.r.o., which is engaged in the distribution of dental equipment. The aim of the thesis is to identify the strengths and weaknesses, opportunities, and threats of EveryDent, s.r.o. in the Czech market for medical supplies. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part will describe the terminology of strategic analysis methods, which will then be applied in the practical part. The strategic analysis consists of the external and internal environment of the company. In the external environment, the PESTEL method, industry analysis, and Porter's Five Forces model will be used. Internal analysis identifies the company's internal resources, VRIO analysis, financial analysis, and portfolio analysis. The findings from the individual analyses are used to create a SWOT analysis, based on which strategic recommendations are formulated for the company.
Keywords: Porter's Five Forces model; VRIO analysis; Macroanalysis; Microanalysis; PESTLE analysis; SWOT analysis; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2022
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 19. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82897/podrobnosti

Files for download

    Last update: