The effectiveness of the communication mix of the housing market

Thesis title: Efektivita komunikačního mixu trhu s byty
Author: Jiranová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje tématu efektivity komunikačního mixu na trhu s byty v Praze a nejčastěji využívaným prostředkům komunikace developerské firmy XY. Cílem práce je analyzovat, jaké nástroje developerské firmy používají k oslovování potenciálních zákazníků a jak tyto aktivity ovlivňují jejich rozhodovací proces při nákupu bytu. Práce využívá kvalitativní metodu výzkumu – skupinový rozhovor. Na základě analýzy výsledků jsou identifikovány klíčové prvky komunikačního mixu. V rámci práce jsou také identifikovány preference zákazníků vůči jednotlivým kanálům komunikace a klíčové faktory ovlivňující jejich rozhodování.
Keywords: Byty; Marketing; Komunikační mix; Reklama
Thesis title: The effectiveness of the communication mix of the housing market
Author: Jiranová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the topic of the effectiveness of the communication mix in the real estate market in Prague, as well as the most commonly used communication techniques by the company XY. The aim of the thesis is to analyze the tools used by companies operating on the housing market, how they reach potential customers and how these activities influence decision-making process when purchasing a property. The thesis uses a qualitative method of research – focus group interviews. Based on the analysis, key aspects of the communication mix are identified. Additionally, the thesis identifies customer preferences towards different communication channels and key factors influencing their decision-making process.
Keywords: Apartments; Marketing; Communication mix; Advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2022
Date of submission: 15. 5. 2024
Date of defense: 3. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78870/podrobnosti

Files for download

    Last update: