Project Sport in Art

Thesis title: Projekt Sport in Art
Author: Šára, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kouba, Vojtěch
Opponents: Horová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje projekt Sport in Art, který propojuje oblasti sportu a umění a zkoumá jejich vzájemný vztah a dopady na společnost. Cílem práce je prozkoumat, jak efektivně funguje projekt Sport in Art, zda plní své vize a cíle, jestli je finančně udržitelný a jakým způsobem se podílí na propojení sportu a umění. Projekt je finančně udržitelný, efektivně využívá marketingové strategie, podporuje rozvoj sociálního a kulturního angažmá mezi sportovci a umělci a buduje si pevný základ pro naplnění svého dlouhodobého cíle. Práce nabízí ucelený pohled na to, jak mohou být sport a umění využity jako marketingový a komunikační nástroj a poskytuje doporučení pro další rozvoj projektu Sport in Art.
Keywords: Sport in Art; ekonomika kultury; strategické plánování; marketingová komunikace
Thesis title: Project Sport in Art
Author: Šára, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kouba, Vojtěch
Opponents: Horová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis analyses the Sport in Art project, which connects the fields of sport and art and explores their mutual relationship and impact on society. The aim of the thesis is to examine how effectively the Sport in Art project is working, whether it is achieving its vision and goals, whether it is financially sustainable and how it is contributing to the connection between sport and art. The project is financially sustainable, makes effective use of marketing strategies, promotes the development of social and cultural engagement between athletes and artists, and builds a solid foundation to meet its long-term goal. The thesis offers a comprehensive view of how sport and art can be used as a marketing and communication tool and provides recommendations for the further development of the Sport in Art project.
Keywords: economics of culture; Sport in Art; strategic planning; marketing communication

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2024
Date of submission: 17. 5. 2024
Date of defense: 11. 6. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/87272/podrobnosti

Files for download

    Last update: