Bakalářská práce se zabývá analýzou crowdfundingových kampaní na české platformě Hithit. Hlavním cílem práce je popsat současný stav crowdfundingu v České republice a analyzovat faktory, které ovlivňují úspěšnost crowdfundingových kampaní na této platformě. Práce pracuje se dvěma datasety obsahujícími informace o projektech a odměnách za období listopad 2012 až listopad 2023. Analýza dat zahrnuje popisnou statistiku a ekonometrické modelování za účelem identifikace klíčových faktorů úspěšnosti k... show full abstractBakalářská práce se zabývá analýzou crowdfundingových kampaní na české platformě Hithit. Hlavním cílem práce je popsat současný stav crowdfundingu v České republice a analyzovat faktory, které ovlivňují úspěšnost crowdfundingových kampaní na této platformě. Práce pracuje se dvěma datasety obsahujícími informace o projektech a odměnách za období listopad 2012 až listopad 2023. Analýza dat zahrnuje popisnou statistiku a ekonometrické modelování za účelem identifikace klíčových faktorů úspěšnosti kampaní. Výsledky ukazují, že faktory jako typ produktu, hmatatelnost, limitovanost a geografická omezenost odměn mají vliv na úspěch kampaní. Dále práce zjišťuje, že vhodná konstrukce odměn může výrazně přispět k dosažení cílové částky projektu. |