Gamification on the Instagram social network of the banking institution XY
Thesis title: | Gamifikace na sociální síti Instagram bankovní instituce XY |
---|---|
Author: | Bílá, Karolína |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Sudzina, František |
Opponents: | Grosová, Stanislava |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá gamifikací komunikace bankovních institucí na sociální sítí Instagram. Teoretická část se bude zabývát bankovními institucemi, sociálními sítěmi obecně, Instagramem a také samotnou gamifikací, jako nástrojem marketingové komunikace. Praktická část se bude věnovat kvantitativnímu výzkumu, který bude proveden na základě dat z anonymního dotazníkového šetření,vyhodnocení 4 hypotéz a následným doporučením pro bankovní instituce. Cílem práce je zjistit, jak aktivní uživatelé Instagramu reagují na gamifikační prvky bankovních institucí a na základě tohoto zjištění poskytnout doporučení pro banky, jak efektivněji komunikovat gamifikační prvky na svých Instagramových profilech, aby nalákaly více nových klientů, nebo si udržely stávající. Způsob dosažení cíle bude pomocí sběru dat z dotazníkového šetření, následnému vyhodnocení 4 hypotéz a na jejich základě poté doporučení pro banky, jak lépe využívat gamifikaci, jako marketingový nástroj. Doporučení bude stanoveno na základě zbylých dat z dotazníkového šetření, vyhodnocených hypotéz a také z dosavadních zkušeností ze zaměstnání jako správce sociálních sítí pro banku. |
Keywords: | Sociální sítě; Instagram; Gamifikace; Banka; Komunikace; Marketing |
Thesis title: | Gamification on the Instagram social network of the banking institution XY |
---|---|
Author: | Bílá, Karolína |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Sudzina, František |
Opponents: | Grosová, Stanislava |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis focuses on the gamification of communication of banking institutions on the social network Instagram. The theoretical part will be focused on banking institutions, social networks in general, Instagram and gamification itself as a tool of marketing communication. The practical part will be devoted to quantitative research, which will be conducted using data from an anonymous questionnaire survey, followed by recommendations for banking institutions. The objective of this thesis is to find out how active Instagram users react to gamification elements of banking institutions and to use these findings to provide recommendations for banks on how to communicate gamification elements on their Instagram profiles more effectively in order to attract more new clients or retain existing ones. The method of achieving the goal will be by collecting data from a questionnaire survey, followed by an evaluation of the 4 hypotheses and then making recommendations for banks on how to better use gamification as a marketing tool. The recommendation will be identified using the remaining data from the questionnaire survey, the results of the hypotheses and from existing experience as a social media manager for a bank. |
Keywords: | Communication; Gamification; Social media; Instagram; Bank; Marketing |
Information about study
Study programme: | Informační management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 10. 10. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 26. 6. 2024 |
Date of defense: | 7. 10. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/85904/podrobnosti |