Czech economic diplomacy in France in the field of e-commerce

Thesis title: Česká ekonomická diplomacie ve Francii v oblasti e-commerce
Author: Kročil, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Bič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na téma česká ekonomická diplomacie ve Francii v oblasti e-commerce. Hlavním cílem diplomové práce je charakterizovat současný francouzský e-commerce trh s využitím PEST analýzy, identifikovat hlavní specifika, možné problémy, a především potenciální příležitosti pro české exportéry na francouzském e-commerce trhu. Vedlejším cílem je navrhnout doporučení, které mohou české firmy, s podporou ekonomické diplomacie, využít při svém vstupu na tento trh. Výsledky této diplomové práce mohou být užitečné pro české firmy, které chtějí expandovat na francouzský trh, především do e-commerce sektoru a mohou sloužit také jako užitečný zdroj informací pro podnikatele, akademiky a vládní orgány, kteří se zabývají rozvojem obchodních vztahů mezi oběma zeměmi.
Keywords: Ekonomická diplomacie; E-commerce; Francie; Česká republika
Thesis title: Czech economic diplomacy in France in the field of e-commerce
Author: Kročil, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stuchlíková, Zuzana
Opponents: Bič, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on the topic of Czech economic diplomacy in France in the field of e-commerce. The main goal of the thesis is to characterize the current French e-commerce market using PEST analysis, to identify the main specifics, possible problems, and above all potential opportunities for Czech exporters on the French e-commerce market. A secondary goal is to propose recommendations that Czech companies, with the support of economic diplomacy, can use when entering this market. The results of this thesis can be useful for Czech companies that want to expand to the French market especially in the e-commerce sector, and can also serve as a useful source of information for entrepreneurs, academics and government officials that deal with the development of business relations between these two countries.
Keywords: Economic diplomacy; E-commerce; France; Czech Republic

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2023
Date of submission: 27. 6. 2024
Date of defense: 9. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84801/podrobnosti

Files for download

    Last update: