Analysis of the communication of books social networks of Czech News Center a.s. and a proposal for its improvement

Thesis title: Analýza komunikace propagace knih na sociálních sítích společnosti Czech News Centre a.s. a návrh na její vylepšení
Author: Sdrzallek, Ladislava
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci na sociálních sítích v oblasti prodeje knih v České republice. Cílem je zmapovat komunikaci v oblasti knih společnosti Cech News Center a.s. na sociálních sítích a poskytnou návrh na její vylepšení. Mezi použité výzkumné metody patří kvalitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Práce přináší poznatky o povědomí respondentů o společnosti Czech News Center a.s., jejích knihách a jejího e-shopu, o spotřebitelském chování v této oblasti a preferencích zákazníků, dále o způsobech komunikace na sociálních sítích. Navrhuje doporučení pro zlepšení tohoto druhu komunikace ve společnosti CNC a pro zvýšení povědomí o jejích knižních titulech. Celkově si tato práce klade za cíl přispět k rozvoji propagace knih.
Keywords: knihy; propagace ; sociální sítě
Thesis title: Analysis of the communication of books social networks of Czech News Center a.s. and a proposal for its improvement
Author: Sdrzallek, Ladislava
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on communication on social networks in the field of book sales in the Czech Republic. The goal is to map the communication in the area of ​​books of Cech News Center a.s. on social networks and provide a suggestion for its improvement. The research methods used include qualitative research using a questionnaire survey. The work provides insights into respondents' awareness of Czech News Center a.s., its books and its e-shop, consumer behavior in this area and customer preferences, as well as methods of communication on social networks. It suggests recommendations for improving this type of communication at CNC and for increasing awareness of its book titles. Overall, this work aims to contribute to the development of book promotion.
Keywords: books; promotion; Social networks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2023
Date of submission: 29. 6. 2024
Date of defense: 18. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85455/podrobnosti

Files for download

    Last update: