Analysis of Starbucks' communication strategy on selected social networks and suggestions for improvement

Thesis title: Analýza komunikační strategie společnosti Starbucks na vybraných sociálních sítích a návrhy na její vylepšení
Author: Horňáková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje online komunikační strategii společnosti Starbucks Česká republika na sociálních sítích Instagram a TikTok. Současný přístup značky k online platformám je analyzován a doplněn dotazníkovým šetřením s cílem zjistit, jak zákazníci společnosti vnímají její komunikační strategii. Celkový postoj organizace k digitálnímu prostředí je v závěru práce zhodnocen a doplněn o možné inovativní a efektivní kroky určené k budoucímu zlepšení.
Keywords: Sociální sítě; Instagram; TikTok; Komunikační strategie; Starbucks; Marketing na sociálních sítích; Influencer marketing; Algoritmy; Příspěvky; Analytické nástroje
Thesis title: Analysis of Starbucks' communication strategy on selected social networks and suggestions for improvement
Author: Horňáková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the online communication strategy of Starbucks Czech Republic on social networks Instagram and TikTok. The brand's current approach to the online platforms is analysed and supplemented with a questionnaire survey, in order to determine the perception of the company's customers of its communication strategy. The overall attitude of the organization towards the digital environment is evaluated at the end of the thesis and complemented with possible innovative and effective steps designed for future improvement.
Keywords: Instagram; TikTok; Social networks; Influencer marketing; Starbucks; Social media marketing; Communication strategy; Algorithms; Posts; Analytics tools

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2023
Date of submission: 28. 6. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: