Nation branding of Ukraine among international stakeholders

Thesis title: Nation branding of Ukraine among international stakeholders
Author: Tugai, Kateryna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
This master's thesis explores the national branding of Ukraine from 2010 to 2023, analyzing strategies and global perceptions. It examines how international stakeholders perceive Ukraine and the methods used by the Ukrainian government to shape and communicate its national identity. Through qualitative content analysis of various branding campaigns, the research highlights the significant political and economic changes in Ukraine and their impact on its national brand. The findings provide valuable insights and recommendations for policymakers and practitioners in international relations, marketing, and communication on leveraging national branding to enhance a country's global standing.
Keywords: international relations; global perceptions; political changes; national branding; communication
Thesis title: Nation branding of Ukraine among international stakeholders
Author: Tugai, Kateryna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: San José Iglesias, Rafael
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá národní branding Ukrajiny v období od roku 2010 do roku 2023, analyzuje strategie a globální vnímání. Zkoumá, jak mezinárodní subjekty vnímají Ukrajinu a metody, které ukrajinská vláda používá k formování a komunikaci její národní identity. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy různých brandingových kampaní výzkum zdůrazňuje významné politické a ekonomické změny na Ukrajině a jejich dopad na její národní značku. Zjištění poskytují cenné poznatky a doporučení pro tvůrce politik a odborníky v oblasti mezinárodních vztahů, marketingu a komunikace, jak využít národní branding ke zlepšení globálního postavení země.
Keywords: národní branding; komunikace; politické změny; mezinárodní vztahy; globální vnímání

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2023
Date of submission: 28. 6. 2024
Date of defense: 4. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85276/podrobnosti

Files for download

    Last update: