Critical success factorst of B2B e-marketplaces’ marketing mix

Thesis title: Critical success factorst of B2B e-marketplaces’ marketing mix
Author: Krchňák, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: English
Abstract:
B2B e-marketplaces have shown their potential to make companies' procurement processes more effective. The phenomenon is gaining a new wave of popularity with recent technological developments. This thesis focuses on assessing the 7Ps marketing mix as a managerial implication to reach the critical success factors of B2B e-marketplaces. It explores the aspects of individual elements' management and their influence on the individual factors through secondary research. It verifies the findings from secondary research through interviews with experts on B2B e-marketplaces. Both parts of the research show that the 7Ps marketing mix model does address all of the defined critical success factors.
Keywords: B2B e-commerce; critical success factors; marketing mix; marketing management; B2B e-marketplaces
Thesis title: Kritické faktory úspěchu marketingového mixu B2B elektronických tržišť
Author: Krchňák, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: English
Abstract:
B2B elektronická tržiště za dobu své existence ukázala, že umožňují firmám zefektivnit jejich nákupní procesy. S příchodem nových technologií v nedávné době tento fenomén začal znovu nabírat na popularitě. Práce se věnuje zhodnocení modelu marketingového mixu 7P jakožto manažerského nástroje pro dosáhnutí kritických foktorů úspěchu B2B elektronických tržišť. Pomocí sekundárního výzkumu zkoumá, které aspekty managementu marketingového mixu reprezentují jednotlivé elementy a vyhodnocuje jejich vliv na jednotlivé faktory. Zjištění ze sekundárního výzkumu ověřuje pomocí rozhovorů s experty na B2B elektronická tržiště. Obě části výzkumu ukazují, že model marketingového mixu 7P pokrývá všechny definované faktory.
Keywords: B2B elektronická tržiště; B2B e-commerce; kritické faktory úspěchu; marketingový mix; marketingový management

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2023
Date of submission: 28. 6. 2024
Date of defense: 3. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85275/podrobnosti

Files for download

    Last update: