Consumer Perception of IKEA's CSR Activities

Thesis title: Vnímání CSR aktivit společnosti IKEA spotřebiteli
Author: Šebetková, Gabriela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Zahradníčková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem a vlivem komunikace CSR aktivit na vnímání a chování spotřebitelů. Cílem této práce je na případu společnosti IKEA ověřit vztah mezi CSR aktivitami a komunikací firmy a jejich vlivu na vnímání značky a chování spotřebitelů. Společenské odpovědnost je v práci zkoumána ve vztahu k vybraným aspektům spojeným se značkou, jako brand image, brand loyalty, brand equity a výsledné nákupní rozhodování spotřebitelů. Praktická část práce sestává z analýzy vybraných komunikačních kanálů společnosti IKEA z hlediska přístupnosti CSR informací, intenzitě komunikace spojené s odpovědnými tématy a obsahu této komunikace. Na tuto část pak navazuje originální empirická studie v podobě dotazníkového šetření, jehož cílem je pomocí statistického testování hypotéz ověřit vztah mezi CSR aktivitami a vnímáním značky spotřebiteli. Na základě zjištění z praktické části jsou následně formulována doporučení pro zlepšení CSR komunikace IKEA.
Keywords: společenská odpovědnost; CSR; CSR komunikace; IKEA; komunikace IKEA; brand image; brand equity; nákupní rozhodování
Thesis title: Consumer Perception of IKEA's CSR Activities
Author: Šebetková, Gabriela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Zahradníčková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis explores the topic of corporate social responsibility (CSR) and the impact of CSR communication on consumer perception and behavior. The aim of this thesis is to verify the relationship between CSR activities and company communication and their impact on brand perception and consumer behavior using the example of IKEA. Corporate social responsibility is examined in relation to selected brand-related aspects, such as brand image, brand loyalty, brand equity, and consumer purchase intentions. The practical part of the thesis consists of an analysis of selected communication channels of IKEA in terms of accessibility of CSR information, intensity of communication related to responsible topics, and the content of this communication. This is followed by an original empirical study in the form of a questionnaire survey, the aim of which is to verify the relationship between CSR activities and consumer brand perception using statistical hypothesis testing. Based on the findings from the practical part, recommendations for improving IKEA's CSR communication are then formulated.
Keywords: corporate social responsibility; CSR communication; IKEA; IKEA communication; brand image; brand equity; purchase intentions; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2023
Date of submission: 28. 6. 2024
Date of defense: 9. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84977/podrobnosti

Files for download

    Last update: