Czechoslovak brands and their perception

Thesis title: Československé značky a ich vnímanie
Author: Bajteková, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Predkladaná diplomová práca skúma a porovnáva vnímanie vybraných československých značiek (Kofola, Škoda, Baťa) slovenskými a českými respondentmi. Práca čiastkovo skúma a porovnáva aj vnímanie Slovenska, Českej republiky a českých a slovenských značiek. V teoretickej časti práca približuje koncepty súvisiace so značkami a ich hodnotou, typy pozicioningu spotrebiteľskej kultúry, kultúrnu identitu spotrebiteľa, no aj efekt zeme pôvodu a nostalgiu.
Keywords: československé značky; vnímanie značiek; Kofola; Škoda; Baťa
Thesis title: Československé značky a ich vnímanie
Author: Bajteková, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Předkládaná diplomová práce zkoumá a porovnává vnímání vybraných československých značek (Kofola, Škoda, Baťa) slovenskými a českými respondenty. Práce také zkoumá a porovnává i vnímání Slovenska, České republiky a českých a slovenských značek. V teoretické části práce přibližuje koncepty související se značkami a jejich hodnotou, typy pozicioningu spotřebitelské kultury, kulturní identitu spotřebitele, ale i efekt země původu a nostalgii.
Keywords: vnímání značek; Kofola; Škoda; Baťa; československé značky
Thesis title: Czechoslovak brands and their perception
Author: Bajteková, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The presented diploma thesis examines and compares the perception of selected Czechoslovak brands (Kofola, Škoda, Baťa) by Slovak and Czech respondents. The work partially examines and compares the perception of Slovakia, the Czech Republic and Czech and Slovak brands. In the theoretical part, the work approaches concepts related to brands and their value, types of positioning of consumer culture, cultural identity of the consumer, but also the effect of the country of origin and nostalgia.
Keywords: perception of brands; Kofola; Škoda; Baťa; Czechoslovak brands

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2023
Date of submission: 28. 6. 2024
Date of defense: 3. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83854/podrobnosti

Files for download

    Last update: