Lidl loyalty programme

Thesis title: Věrnostní program firmy Lidl
Author: Nguyen, Van Thang
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou věrnostního programu Lidl Plus firmy Lidl. Práce se zaměřuje na teoretické základy marketingové komunikace a věrnostních programů, jejich historický vývoj a aktuální trendy. Hlavním cílem práce je analyzovat využívání aplikace Lidl Plus mezi českými a německými zákazníky, identifikovat důvody jejich (ne)využívání a navrhnout doporučení pro zlepšení programu na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Data pro analýzu byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. Výsledky ukazují, že mezi českými a německými uživateli aplikace není markantní rozdíl. Zjištění poskytují cenné poznatky o efektivitě věrnostních programů a nabízejí doporučení pro optimalizaci marketingových strategií společnosti Lidl.
Keywords: věrnostní program; Lidl; věrnost; Lidl Plus
Thesis title: Lidl loyalty programme
Author: Nguyen, Van Thang
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis of the Lidl Plus loyalty programme of Lidl. The thesis focuses on the theoretical foundations of marketing communication and loyalty programs, their historical development and current trends. The main objective of the thesis is to analyse the use of Lidl Plus among Czech and German customers, to identify the reasons for their (non-)use and to propose recommendations for improving the programme based on quantitative and qualitative research. The data for the analysis was collected through a questionnaire survey and semi-structured interviews with respondents. The results show that there is no significant difference between Czech and German users of the app. The findings provide valuable insights into the effectiveness of loyalty programs and offer recommendations for optimizing Lidl's marketing strategies.
Keywords: Loyalty programme; Lidl Plus; Loyalty; Lidl

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2022
Date of submission: 28. 6. 2024
Date of defense: 4. 9. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79362/podrobnosti

Files for download

    Last update: